استانها » تولیدی » خبر پوششی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 852095
چهارشنبه - 17 مهر 1398 - 14:51

نمایش خورشید کاروان در بیست و نهمین سال اجرای خود مهمان برج میلاد تهران می شود

در آستانه آغاز اجرای عمومی نمایش خورشید کاروان، پوستر نمایش نیز منتشر شد.

نمایش خورشید کاروان در بیست و نهمین سال اجرای خود مهمان برج میلاد تهران می شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، نمایش خورشید کاروان در بیست و نهمین سال اجرای خود به کارگردانی محمود فرهنگ از روز چهارشنبه ۱۷ تا ۲۶ مهرماه ساعت ۱۹:۳۰ در برج میلاد تهران اجرا میشود.

در این نمایش که به نویسندگی مهدی متوسلی و بر اساس نمایشنامه هیهات اثر زنده‌یاد ابوباسم حیادار و با حمایت موسسه فرهنگی فدک به احرا درمیاید، جلیل فرجاد، کرامت رودساز، سیروس همتی، اسدالله بابایی، مهدی امینی با همراهی گروهی از هنرمندان و همچنین همسرایان نقش آفرینی میکنند.
این نمایش که با بهره‌گیری از داستان مشهور دیر راهب به واقعه پس از عاشورا می‌پردازد، اولین بار در سال ۱۳۷۱ و با کارگردانی حسین نورایی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به روی صحنه رفت و از آن زمان تا کنون در تهران و شهرهای مختلف ایران و همچنین در کشورهای دیگر به روی صحنه رفته است.

گفتنیست انوشیروان ارجمند طی ۱۲ سال در نقش راهب مسیحی در این نمایش را تا زمان فوت خود به عهده داشته‌است که در سال ۱۳۹۴ جلیل فرجاد نقش آفرینی راهب مسیحی را برعهده گرفته‌است

علاقه‌مندان به دیدن این نمایش آیینی می‌توانند جهت هماهنگی‌های لازم با شماره تلفن‌های ۰۲۱۶۶۴۸۵۳۱۲ و ۱۳ موسسه فدک تماس حاصل کنند.

بازیگران این نمایش در سال ۱۳۹۴ جلیل فرجاد، کرامت رودساز، اسدالله بابایی، فرهاد بشارتی، مهدی امینی و همچنین گروه همسرایی به سرپرستی محمد سراج بودند.[۷] وباری دیگر در ایوانکی در سال ۹۷ بر روی صحنه رفت.