اخبار نهادها و سازمان‎ها » استانها » اصفهان » تولیدی » خبر پوششی » زهرا نصیری
کد خبر : 658296
شنبه - 11 اسفند 1397 - 14:58

نمایشگاه گروهی نقاشی خط با عنوان عمارت دل افتتاح شد

نمایشگاه گروهی نقاشی خط با عنوان “عمارت دل” امروز در عمارت هنرمند اصفهان افتتاح شد.

نمایشگاه گروهی نقاشی خط با عنوان عمارت دل افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، نمایشگاه گروهی نقاشی خط با عنوان “عمارت دل” امروز در عمارت هنرمند اصفهان افتتاح شد.

 در این نمایشگاه گروهی آثار هنری نقاشی و خط امید گنجعلی، عباس احمدی، نگار تجدد، نفیسه تیموری، سیاوش حججی، رامین خرم زاده، منصوره شاهی، مهنوش عاقلی و عباس عمومی به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه هنری از ۱۱تا ۲۲ اسفند از ساعت ۹تا۱۲ و ۱۷تا۱۹ در عمارت هنرمند واقع در میدان شهدا، خیابان ابن سینا، کوچه چهارم برای میزبانی از علاقه مندان به هنر نقاشی دایر است.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در آئین افتتاح این نمایشگاه

مدرس انجمن خوشنویسان و مدیرمسئول آموزشگاه تجدد با بیان اینکه و دوره‌های تخصصی خط نقاشی از سال ۹۵ در اصفهان شروع شده است، ادامه می‌دهد: رنگ و لعاب خوشنویسی را خط نقاشی بیشتر کرده است و در ابعاد بزرگتری نسبت به خوشنویسی قابلیت اجرا دارد.

ندا تجدد در خصوص نمایشگاه “عمارت دل” می‌گوید: این نمایشگاه حاصل هنرجویان آموزشگاه تجدد است که تخصصی خوشنویسی و خط نقاشی و هنرهایی که به خوشنویسی مرتبط می‌شود را آموزش می‌دهد.

وی معتقداست که خط نقاشی تلفیقی از خوشنویسی و نقاشی است که برای آموزش آن هیچ پیش نیازی وجود ندارد و هنر خوشنویسی را به سوی تبدیل شدن به یک هنر مدرن هدایت می‌کند.

عباس عمومی نیزیکی از این هنرمندان است که اکنون ۷۰ سال دارد و یک افسر بازنشسته است او در جوانی خطاطی و نقاشی را آموخته و امروز دوباره به سمت هنر آمده است عمومی به خبرنگار ایمنا می‌گوید: ۱۲ اثر آکریلیک خط نقاشی از من در این گالری به نمایش درآمده است.