اخبار نهادها و سازمان‎ها » اصفهان » پیشخوان » تولیدی » زهرا نصیری
کد خبر : 1031803
چهارشنبه - 12 مهر 1402 - 16:07
مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان عنوان کرد:

نمایشگاه فن نما محفلی برای ارائه ایده ها و کسب و کار های جدید/رفع چالش ها ی صنعت هواپیما سازی در نمایشگاه فن نما

شرکت صندوق غیردولتی پژوهش و فناوری استان اصفهان حسب مفاد ماده ۱۰۰ برنامه سوم توسعه در نیمه دوم سال ۸۴ با سرمایه ۸ میلیارد ریال که ۴۹ درصد آن متعلق به دولت و سازمان های دولتی و ۵۱ درصد آن متعلق به بخش خصوصی است تاسیس گردید و پس از فراهم شدن بسترهای اجرایی لازم از ابتدای سال ۸۵ کار خود را آغاز نمود.

نمایشگاه فن نما محفلی برای ارائه ایده ها و کسب و کار های جدید/رفع چالش ها ی صنعت هواپیما سازی در نمایشگاه فن نما

زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، شرکت صندوق غیردولتی پژوهش و فناوری استان اصفهان حسب مفاد ماده ۱۰۰ برنامه سوم توسعه در نیمه دوم سال ۸۴ با سرمایه ۸ میلیارد ریال که ۴۹ درصد آن متعلق به دولت و سازمان های دولتی و ۵۱ درصد آن متعلق به بخش خصوصی است تاسیس گردید و پس از فراهم شدن بسترهای اجرایی لازم از ابتدای سال ۸۵ کار خود را آغاز نمود. تکالیف این صندوق در چهار بخش تسهیلات، سرمایه گذاری خطرپذیر(VC) صدور ضمانت نامه های پژوهشی و تضمین تعهدات پژوهشگران منفرد مرتبط با طرح های پژوهشی و فناوری بوده که این صندوق با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه از ابتدای تاسیس تاکنون از تمام امکانات و منابع خود و منابعی که از طریق قراردادهای عاملیت با معاونت علمی ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی و شهرک عمی و تحقیقاتی در اختیار داشته در جهت اجرای تکالیف ذیربط حرکت نموده است.

با توجه به برگزاری نمایشگاه بین المللی فن آوری و نوآوری (فن نما) که از دهم تا دوازدهم مهرماه جاری در اصفهان برگزارمیشود وفرصتی برای رونق بخشی به کسب و کارهای نیازمند به راهکارهای علمی و توسعه بازاریابی محصولات دانش بنیان است به سراغ مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان که در این زابطه با ایشان گفتگویی انجام شده است که در ادامه می خوانید .

نمایشگاه فن نما محفلی برای ارائه ایده ها و کسب و کار های جدید است

محمد مروج الااحکام مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان در باره برگزاری نمایشگاه بین المللی فن آوری و نوآوری در اصفهان به این مسئله اشاره داشت: حضور سرمایه گذاران در نمایشگاه فن نما به لحاظ اینکه می توانند بستر مناسبی برای تحقق ایده ها و کسب و کارهای جدید فراهم نمایند، فرصت ارزشمندی است.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه فن نما فرصتی برای ارتقای کیفیت تولید مبتنی بر راهکارهای علمی است ادامه داد:در این نمایشگاه شاهد حضور صندوق های حمایت از فناوری با محوریت صندوق توسعه فن آوری های استان اصفهان و همینطور حضور ۲۰ صندوق سرمایه گذاری خواهیم بود که این رویداد، بستر ارزشمندی برای دانشجویان، نخیگان، فن آوران، اندیشمندان و تولید کنندگان خواهد بود تا در جریان دستاوردهای علمی روز قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه صندوق پژوهش و فناوری استان با محوریت حمایت از ایده های نوآور وفناورتاکنون رویداد های بسیاری را در سطح استان اصفهان برگزار کرده است تا بتواند از این منظر به شرکت های استارت تاپ و دانش بنیان خدمات ارائه نماید افزود:ما هم در برگزاری رویداد ها و هم درارائه ایده ها اقداماتی زیادی انجام داده ایم .

رفع چالش ها ی صنعت هواپیما سازی در نمایشگاه فن نما

مروج الااحکام با اشاره به اینکه سه هدف عمده ازطریق صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان در نمایشگاه فن نما برای  سرمایه گذاری دنبال می شود افزود: این طرح ها شامل رفع چالش ها در صنعت هواپیما سازی است که در این موضوع  در بین شرکت ها یی که توان حل مسئله دارند ارائه و مطالب و ایده ها در این زمینه دریافت می شود تا ان شالله به مرحله تفاهم نامه و قرارداد وارد شود.

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان با اشاره به اینکه رویداد دیگری که در نمایشگاه فن نما مورد ارائه قرارمی گیرد در بخش صنعت ساختمان و شهرسازی است افزود: در این بخش نیز ارگان ها و انبوه سازان که در بخش عمران شهری فعالیت دارند می توانندوارد شوند.

برگزاری رویداد سرمایه گذاری عمومی در اصفهان

وی با اشاره به اینکه دیگر بخش برنامه صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان در نمایشگاه فن نما رویداد سرمایه گذاری عمومی است افزود: در این بخش حوزه های فنی و مهندسی،بهداشت، سلامت، آی تی ،تغذیه، کشاورزی و صنایع مختلف می توانند ورود نمایند.

مروج الااحکام با اشاره به اینکه  نمایشگاه فن نما بهانه ای است  که رویداد سرمایه گذاری برای شرکت های نو آور و دانش  بنیان به خوبی به منصه ظهرو برسد گفت:ما در طول سال نیز رویداد های شتاب دهندو استارتاپی برگزاری کرده ایم که نتایج آن بستن قرار داد های خوبی در این زمینه بوده است .

وی حضور صنایع بزرگ در این رویداد بین المللی را موثر در ایجاد فضای مطلوبی برای  گردهمایی بخش های مختلف و تعامل  در زمینه رشد و توسعه کشور و رونق کسب و کارها عنوان کرد و گفت: هم در بخش تامین سرمایه و هم در بخش ارائه ایده های جدید، استفاده از صنایع بزرگ، حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه ها و صاحبان علم و فن آوری، فضایی را فراهم می نماید که امیواریم نتایج ارزشمندی برای کشور به همراه داشته و بر کیفیت تولید محصولات و خدمات تاثیر گذار باشد.

افزوده شدن۲۵ مجموعه به صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان 

وی با اشاره به اینکه در طول چند سال گذشته ۲۵ مجموعه در حوزه ساخت شتاب دهنده ها ، تیم های استارتاپی،تیم های جمعی سهامداروارد مجموعه شده اند افزود:در نمایشگاه فن نما همه عقول  به یک شکل برای سرمایه گذاری فناورانه وارد میدان می شوند و شرکت های استارتاپ با مطرح کردن ایده های خود فضای بسیار خوبی را برای سرمایه گذاری ایجاد می کنند.

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان تصریح کرد:در نمایشگاه فن نما از حضور دانشمندان و مهمانان خارجی که در نوبل مصطفی(ص) حضور دارند برای شرکت در نمایشگاه دعوت شده است و امیدواریم که این رایزنی ها بتواند تاثیرات خوبی در آینده طرح های سرمایه گذاری استان داشته باشد .

وی همچنین از برگزاری پنل ها و سخنرانی های تخصصی در طول برگزاری نمایشگاه، یادآور شد: این پنل ها توسط فن آوران، صاحبان ایده ها، نخبگان و اساتید ارائه می شود و دیگران می توانند از مطالب علمی آنها استفاده نمایند.

مروج الااحکام  ادامه داد: دربرگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی فن آوری و نوآوری (فن نما) سازمان‌هایی از جمله شهرداری اصفهان، استانداری، شهرک علمی و تحقیقاتی دانشگاه صنعتی، دانشگاه اصفهان، اتاق بازرگانی، منطقه ویژه علم و فناوری، صاحبان صنایع، بازرگانان، دستگاه‌های اجرایی و مدیران شهری، شرکت دانش‌بنیان، کارآفرینان، اعضای هیئت علمی دانشگاه و پژوهشگران مشارکت دارند.

وی تصریح کرد:توسعه تعاملات صنایع و فناوران برای تحقق و نوآوری باز، معرفی نیازهای فناورانه صنایع، امیدآفرینی به‌ویژه در نسل جوان، شبکه‌سازی، بازدید و تعامل با دانش‌بنیان‌های خارجی و تعامل صنایع بزرگ با دانش‌بنیان‌ها ازاهداف برگزاری این رویداد است.

زهرا نصیری