استانها » اصفهان » تولیدی » خبر پوششی » فرزانه افسرطه
کد خبر : 512933
سه شنبه - 15 آبان 1397 - 12:08
افتتاح پروژه های اقامتگاهی، تجاری و خدماتی اوقاف در کاشان و بادرود؛

نقش واقفان در طرح های عمرانی اوقاف و سهولت برای زوار

در تور رسانه ای اداره کل اوقاف استان اصفهان به شهرستان های بادرود و کاشان، بازدید از پروژه های اقامتگاهی، تجاری و خدماتی اوقاف در امامزاده آقاعلی عباس و دیگر اماکن متبرکه بعمل آمد.

نقش واقفان در طرح های عمرانی اوقاف و سهولت برای زوار

به گزارش پایگاه خبری ربیع، در تور رسانه ای اداره کل اوقاف استان اصفهان به شهرستان های بادرود و کاشان، بازدید از پروژه های اقامتگاهی، تجاری و خدماتی اوقاف در امامزاده آقاعلی عباس و شاهزاده محمد(علیهما السلام) و دیگر اماکن متبرکه به عمل آمد.

حجه الاسلام امیر رضا محلوجی مسئول اداره اوقاف در تشریح شجره نامه امامزادگان، بیان داشت: دو منطقه بادرود و خالدآباد میزبان امامزادگان عظیم الشانی هستند که از قدیم الایام مورد عنایت مردم بوده اند و در ایام تعطیل و مناسبت های مذهبی شاهد حضور جمعیت کثیری در امامزادگان هستیم.

وی افزود: حضو پرشور مردم و ارادت به امامزادگان مستلزم فراهم کردن امکانات اقامتگاهی مناسب برای زوار است که در این راستا اداره اوقاف با همکاری واقفان و خیران، تسهیلاتی فراهم کرده اند.

*تهیه طرح جامعی به مساحت ۲۱۵ هکتار برای امامزاده 

حاجی زاده رئیس هیات امنای امامزاده و مسئول امور حسابرسی ا امامزاده آقاعلی عباس و شاهزاده محمد(علیهما السلام) در جمع خبرنگاران با اشاره به تهیه طرح جامع توسط سازمان اوقاف در سال ۱۳۸۹، افزود: اماکنی که فاقد این طرح باشند، نمی توانند فعالیت عمرانی داشته باشند.

وی از تهیه طرح جامعی به مساحت ۲۱۵ هکتار برای امامزاده خبر داد و گفت: امامزاده آقاعلی عباس و شاهزاده محمد(علیهما السلام) از لحاظ جذب زائر و درآمد، بالاترین جایگاه را در بین زیارتگاه های منطقه دارد و به لحاظ استقبال خوب، هزینه های سنگینی نیز به امامزاده تحمیل می شود که ازجمله انتقال آب شیرین از بادرود به امامزاده و هزینه های جاری بالا، هزینه های عمرانی را تحت الشعاع قرار داده است.

حاجی زاده از لزوم مشارکت سرمایه گذاری بخش خصوصی و واقفان در بقعات برای حل این مشکل صحبت کرد و افزود: با کمک واقفان خیر و براساس طرح جامع، درمانگاهی به وسعت ۶۰۰ متر مربع احداث شده و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، تجهیزات مورد نیاز فراهم شده است.

وی از انعقاد قرارداد احداث سفره خانه، هتل، سرویس های بهداشتی در چهارطرف و مجتمع تجاری خدماتی در سه فاز خبر داد که در فاز اول، ۳هزار مترمربع، ساماندهی اطراف امامزاده توسط بخش خصوصی بود و در فازهای ۲و۳، پروژه دیگری با ۲ هزارمترمربع و ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان آورده بخش خصوصی در دست اقدام است.

حاجی زاده درآمد امامزاده در سال ۹۶ را حدود ۲ میلیارد تومان اعلام کرد که حدود ۱ میلیارد تومان به حقوق و دستمزها و مابقی به مباحث فرهنگی و عمرانی اختصاص می یابد.