به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از سنندج، خلیل رنجبر پیش از ظهر امروز در کارگاه تخصصی آموزشی شیوه‌های تدریس و توانمندسازی معلمان جدیدالورود به مدارس با نیازهای ویژه که در دبستان با نیازهای ویژه توحید سنندج برگزار شد، ضمن عرض تبریک و خیر مقدم به معلمانی که به جمع خانواده بزرگ آموزش و پرورش با نیازهای ویژه استان پیوسته‌اند، اظهار داشت: معلم با ایجاد احساس امنیت و آرامش می‌تواند سبب حل بسیاری از مشکلات دانش‌آموزان با نیازهای ویژه شود.

وی افزود: در این کارگاه آموزشی معلمان با اصول رفتاری، نحوه برخورد صحیح با دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، طرح‌ها و برنامه‌های آموزشی، شیوه‌های نوین و روش‌های فعال تدریس، راهکارهای توانمندسازی و ارتقای مهارت‌های تدریس آشنا خواهند شد.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه معلمان عنصر اصلی در نظام آموزش و پرورش به شمار می‌آیند، تصریح کرد: موفقیت نظام آموزشی به تعامل دانش، مهارت و حساسیت معلم از یک‌سو و انتظارات یادگیری از سوی دیگر مرتبط است.

رنجبر با بیان اینکه به منظور ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت و اثر بخشی آموزش باید مهارت‌ها و توانمندی‌های لازم در معلمان را با مجهز کردن آنان به بینش علمی تقویت کرد، بیان داشت: درک این مفهوم که نقش معلم به عنوان مهم‌ترین عنصر در فرآیند تعلیم و تربیت فقط یاد دادن نیست، بلکه ایجاد موقعیت یادگیری است تغییرات شگرفی را در نحوه آموزش و تربیت دانش‌آموزان ایفا خواهند کرد.

وی هدایت‌گری در آموزش و پرورش را وظیفه اصلی معلمان و ارتقای اطلاعات تخصصی معلمان را مهم عنوان کرد و گفت: آموزش ضمن خدمت از اساسی‌ترین نیازهای آموزش و پرورش هر جامعه است و می‌تواند در صورت برنامه‌ریزی و اجرای صحیح زمینه رشد و پیشرفت حرفه‌ای معلمان را فراهم کند.

وی با تأکید بر نقش کلیدی معلمان در گسترش آموزش و پرورش، اضافه کرد: آینده خوب برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با برنامه‌ریزی صحیح و پیش‌بینی نیازهای آنها شروع می‌شود و چنین برنامه‌ای مستلزم توجه به سطح متفاوت نیازها و توانایی آنان در امر آموزش است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان تصریح کرد: نقش تأثیرگذار آموزش و پرورش در رشد شخصیت دانش‌آموزان واضح و تاثیر نحوه آموزش معلمان در تربیت دانش‌آموزان ماندگار است‌.

رنجبر خاطر نشان کرد: در کلاس درس معلم علاوه بر آموزش باید یادگیری مهارت‌های اجتماعی و مسائل تربیتی را در اولویت کار خود قرار داده و در راستای برقراری عدالت آموزشی به تفاوت‌های فردی توجه ویژه داشته باشد.

در ادامه این کارگاه آموزشی با حضور کارشناسان و اساتید نکات و مواردی در مورد روش‌های نوین تدریس دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تشریح و تبیین شد و حاضرین به بیان نظرات و ایده‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/