استانها » البرز
کد خبر : 575337
دوشنبه - 26 آذر 1397 - 20:30
معاون استاندار البرز:

نفوذ به حوزه‌های مختلف پژوهش سبب رهایی از وابستگی به نفت می‌شود

معاون استاندار البرز با بیان اینکه البرز قطب علم و فناوری است، گفت: برای رهایی از تولیدات تک محصولی وابسته به نفت باید به حوزه‌های مختلف پژوهش نفود داشته باشیم.

نفوذ به حوزه‌های مختلف پژوهش سبب رهایی از وابستگی به نفت می‌شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، عبادالله کامکار در افتتاحیه پنجمین نمایشگاه هفته پژوهش در استان به اهمیت افزایش تولیدات داخلی اشاره کرد و اظهار داشت: استان البرز ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه پژوهش، فناوری و… دارد که با بهره‌گیری از این توانمندی‌ها می‌توانیم به توسعه فضای کسب و کار و اشتغال دست پیدا کنیم.

وی افزود: با توسعه پژوهش و ایده‌های نوبنیان نخبگان علمی می‌توانیم به موفقیت‌های پایدار در کشور دست پیدا کنیم.

معاون استاندار البرز بیان کرد: اگر تحقیق و پژوهشی وجود نداشته باشد نمی‌توانیم به علم و فناوری در جامعه دست پیدا کنیم و به تولیدات برتر در سطح ملی و بین‌المللی دست یابیم.

وی با بیان اینکه استان البرز باید یکی از پایلوت‌های تولیدات فناورانه باشد، تصریح کرد: با پیش‌روی در این مسیر خواهیم توانست در بازارهای جامعه‌هدف، حرفی برای گفتن داشته باشیم و موفقیت در مسیر ذکر شده نیازمند حضور پررنگ پژوهش و پژوهشگر است.

کامکار یادآور شد: وجود استارتاپ‌های فعال و موفق در البرز موجب شده است تا در بحث تولید داروی فاکتور ۷ قطب دارویی کشور باشیم.

وی تصریح کرد: انتظار داریم دانشگاه‌ها برای بازار کار را بیابند و در راستای بهبود و ارتقای کیفیت تولیدات داخلی در تلاش باشند.

معاون استاندار البرز با بیان اینکه استان البرز قطب علم و فناوری است، تصریح کرد: برای رهایی از تولیدات تک محصولی وابسته نفت باید به حوزه‌های مختلف پژوهش نفود داشته باشیم.

به گفته وی در این برهه از زمان که در جنگ اقتصادی و بحران و تحریم قرار گرفته‌ایم فعالان عرصه صنعت سربازان گمنامی هستند که با تکیه بر پژوهش و ابتکار به پیروزی همه جانبه خواهند رسید.

انتهای پیام/و