یادداشت روز

نفس‌های آخر آل سعود در باتلاق جنگ یمن

عربستان با حمایت نظامی آمریکا و اروپا ۵ سال پیش پا در باتلاق جنگ یمن گذاشت.

نفس‌های آخر آل سعود در باتلاق جنگ یمن

به گزارش پایگاه خبری ربیع، پیش‌بینی‌های اولیه این بود که با توجه به قراردادهای میلیارد دلاری خرید سلاح، عربستان پیروز نبرد متجاوزانه باشد اما با حمله به آرامکو معادله جنگ تغییر یافت. عربستان و اربابانش آنقدر از این حمله شوکه شدند که هنوز هم باور ندارند یمن چنین اقدامی انجام داده باشد و آن را به ایران ارتباط می‌دهند در حالی که رئیش جمهور ایران از روسای جمهور اروپا خواست چنانچه مدرک و سندی دارند ارائه دهند اما آنها از ارائه مدرک مستند و مستدل عاجزند.

گاو شیرده (عربستان) و گاوچران (آمریکا) باید بپذیرند حمله به آرامکو توسط یمن و انصارالله انجام شده است و دستاویز توهمات شدن تنها آنها را از واقعیت دور می‌سازد. یمن همان کشوری است که در محاصره شدید مرزی حتی نمی‌تواند از کمک‌های بشردوستانه بهره‌مند گردد چطور می‌توان موشک یا پهپاد یا سلاح را از مرزهای این کشور انتقال داد؟! البته این برای عربستان و اربابش سخت است که بپذیرند یمن به آرامکو حمله کرده است بدین جهت برای خرید آبرو ایران را بهانه کرده‌اند.

عملیات نصر من الله انصارالله مهر تأییدی بر توانمندی یمن است. یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اظهار کرد که شمار تلفات انسانی متجاوزان و آمار اسرای آنها در عملیات الحدیده آن‌قدر زیاد است که شمارش آنها دشوار است و کاملا سه تیپ از نیروهای متجاوز منهدم شدند و صدها دستگاه خودروی نظامی و زرهی در این عملیات بزرگ غنیمت گرفته شدند. اکنون نیز یمن پس از پیروزی در عملیات «نصر من الله» به دنبال عملیات دیگری با نام «فتح قریب» است. با این وجود شبه‌ای باقی نمی‌ماند که جمهوری اسلامی ایران هیچ مداخله‌ای در حمله به آرامکو نداشته است بلکه این یمن است که در برابر تجاوزات و وحشی‌گری‌های یمن کمر راست کرده و با راهبرد مقاومت معادله جنگ را تغییر داده است.عربستان نیز نفس‌های آخر را در جنگی که خود آغازگر آن بوده است، می‌کشد.