اخبار نهادها و سازمان‎ها » استانها » اصفهان » شهرداری اصفهان
کد خبر : 717960
یکشنبه - 29 اردیبهشت 1398 - 20:11

نظارت ویژه بر ایمنی ۲۳۰ محوطه بازی کودکان

مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری شهرداری اصفهان گفت: بیش از ۲۳۰ محوطه بازی کودکان در طبقه بندی سنین مختلف در پارک‌های اصلی و فرعی شهر اصفهان وجود دارد که نظارت ویژه‌ای بر ایمنی آنها انجام می‌شود.

نظارت ویژه بر ایمنی ۲۳۰ محوطه بازی کودکان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایمنا، امیرحسین ملک‌پور در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: با توجه به اینکه میزان استفاده از تجهیزات محوطه بازی کودکان در فصول بهار و تابستان بسیار بیشتر از دیگر فصول است در قالب نیروهای پیمانکار تأسیسات، دستگاه نظارت مدیریت بهینه سازی و کارشناسان HSE شهرداری اصفهان، ایمنی این محوطه‌ها را به صورت روزانه بازدید کرده تا عیوب احتمالی بلافاصله با تمهیدات ویژه برطرف شود.

وی افزود: همچنین در سال‌های گذشته کارگروهی متشکل از کارشناسان این مدیریت و سازمان آتش نشانی اقدام به بازدیدهای تخصصی از مجموعه‌های بازی کودکان بر اساس استانداردهای ملی ایران کرده‌اند.

مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به تعداد بالای تجهیزات و تأسیسات شهری، شعار مدیریت بهینه‌سازی خدمات شهری «نگهداری پیشگیرانه» است در واقع نگهداری از تجهیزات شهری باید به درستی انجام شود تا نیازی به تعمیرات و تعویض نباشد.

وی با بیان اینکه در سطح شهر اصفهان ۴۸۰ آبنما، ۵۰ هزار پایه چراغ روشنایی و تعداد زیادی وسایل حرکت درمانی و سایت‌های بازی کودکان وجود دارد که هر کدام دارای کد مخصوص هستند، ادامه داد: این امکانات به صورت مستمر رصد و زمان تعمیر و تعویض آنها اعلام میشود.

ملک‌پور خاطرنشان کرد: با استفاده از نرم‌افزار سامانه مدیریت نگهداری و تعمیرات تجهیزات و تاسیسات شهری شهرداری اصفهان که سازمان فاوا طراحی کرده، تجهیزات و امکانات خدمات شهری در محل کنترل، و به صورت آنلاین آمار و اطلاعات آنها برای پیمانکار ارسال می‌شود تا برای تعمیرات و تجهیزات اقدام کند.

وی ادامه داد: با استفاده از این نرم‌افزار هزینه‌های خدمات شهری تا حد زیادی کاهش می‌یابد.