استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 463172
جمعه - 13 مهر 1397 - 21:58
امام جمعه بجنورد:

نسل سوم و چهارم، انقلابی هستند / ثروت جامعه باید اشتغال ایجاد کند

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به سخنان رهبر انقلاب گفت: نسل سوم و چهارم کشور ما نیز انقلابی هستند و امکان جدایی بین مردم و نظام وجود ندارد.

نسل سوم و چهارم، انقلابی هستند / ثروت جامعه باید اشتغال ایجاد کند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از بجنورد حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بجنورد با اشاره به اهمیت تقوا در عرصه‌های مختلف اظهار کرد: باید رنگ و بوی تقوا بگیریم تا خداوند جامعه ما را دوست بدارد.

وی سالروز شهادت امام سجاد را مورداشاره قرارداد و گفت: صحیفه سجادیه دایره المعارفی شگرف  و کتاب بسیار بااهمیتی است که باید نگاه امام سجاد در مسائل اجتماعی و اقتصادی را موردتوجه قرارداد.

امام‌جمعه بجنورد بابیان حدیثی از امام زین‌العابدین افزود: در انقلاب ما ۴۰ سال است که ملت و کشور و نظام ما در اوج عزت زندگی می‌کند و محور وحدت، قدرت و عزت را در پیروی از ولایت امر دیده و تجربه کرده است.

وی ادامه داد: عزتی بالاتر از پذیرفتن ولایت رهبری جامعه توسط فردی عادل، حکیم و باتقوا از سوی مردم وجود ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اطاعت از ولی امر مسلمین را توسط مردم عملیاتی شده دانست و تصریح کرد: در کشور هزاران نفر بسیجی مطیع و پابه‌رکاب رهبری در میدان‌های کشور جمع شدند و لبیک جانانه به رهبر انقلاب دادند و شعارهایی که گفتند با گوشت و پوست و وجود مردم عجین شده و شعور در آن وجود دارد.

وی با تأکید بر راه کسب عزت در پیروی از ولی امر تصریح کرد: سخنان رهبری سرتاپا افتخار و اقتدار و دنیا در مقابلش عاجز و ناتوان است و این عزت از دین کسب‌شده است.

یعقوبی با اشاره به حدیثی دیگر از امام سجاد بر استفاده تولیدی از مال‌ها و ثروت‌ها در مسیر رشد جامعه گفت: با جریان این مال در جامعه حیات ایجاد می‌شود و کسی که احتکار کند، جامعه را از تعادل خارج می‌کند و مریض است.

وی ادامه داد: باید از ثروت خود درست استفاده و آن را مدیریت کرد و درراه پیشرفت جامعه باید به‌کار برد تا باعث ایجاد اشتغال با احداث کارخانه و مزرعه شد.

امام‌جمعه بجنورد همچنین طی تأکید بر اجتماعات باشکوه روز گذشته مردم گفت: استقلال، عزت و اقتدار برای مردم قیمتی است و در خراسان شمالی جمعیتی فراوان حاضر شدند اما متأسفانه تصویربرداری درستی انجام نشد و نمود لازم پیدا نکرد و باید عیب شناسی شود تا جمعیت به چشم بیاید.

وی حضور مردان و زنان را جانانه توصیف کرد و افزود: رهبری در جمع بسیجیان تهران سخنان مهمی گفتند که دشمن هرجایی قدرت ما را دیده عقب‌نشینی کرد و هر جا ضعفی را پیدا کرد پیشروی می‌کند و اقتصاد ملت ما تحریم را می‌تواند بشکند و سیلی دیگر را به آمریکا خواهد زد و جدایی ملت از انقلاب امکان‌پذیر نیست و نسل سوم و چهارم در جامعه ما انقلابی هستند.

یعقوبی خطاب به نیروهای مسلح بر لزوم مخابره پیام قدرت خود به دنیا تأکید کرد و افزود: نیروی انتظامی امنیت شهرها را برقرار می‌کنند و چتر حمایتی آنها گسترده و هفته ناجا، زمانی برای نمایش  قدرت، امنیت، سرمایه‌های اجتماعی و حفظ منافع ملت است.

وی همچنین در انتها با یادآوری سالروز سفر رهبری به خراسان شمالی در ۱۹ مهر گفت: این سفر جهانی بود زیرا در پیام نوروزی رهبری نام خراسان شمالی بیان شد و حضور این مردم به رخ دشمنان کشیده شد و باید کلام رهبری برای خراسان شمالی نوشته شود اما چیزی در سطح شهرها و استان دیده نمی‌شود و تابلوهایی زیبا در این خصوص باید نگاشته و نصب شود.

انتهای پیام/