استانها » البرز
کد خبر : 437252
دوشنبه - 26 شهریور 1397 - 22:36
فرمانده انتظامی استان البرز:

نسبت به ناهنجاری‌های جامعه بی‌تفاوت نیستیم

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: باید با ناهنجاری‌های جامعه مقابله کنیم و اگر نسبت به این موضوع مهم بی‌تفاوت باشیم زمینه‌های گسترش آسیب را افزایش داده‌ایم.

نسبت به ناهنجاری‌های جامعه بی‌تفاوت نیستیم

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، سردار عباسعلی محمدیان امروز  گفت: اگر از کنار ناهنجاری‌های اجتماعی بی‌تفاوت بگذریم و برای اصلاح آن گامی برنداریم درحقیقت زمینه‌های گسترش و رواج آن‌ها را فراهم کرده‌ایم که عواقب سوء آنها درنهایت متوجه خودمان خواهد شد.
وی ضمن تأکید بر برخورد صحیح با مظاهر غیراخلاقی بیان کرد: اجرای درست فریضه امر به معروف و نهی از منکر ضامن سلامت و قوام جامعه در ابعاد مختلف است و برای اجرای اصولی و نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید با نحوه انجام صحیح و شرایط آن آشنا باشیم و برای این کار باید آموزش‌های مربوط، به عموم جامعه و دستگاه‌های متولی داده شود.
فرمانده انتظامی البرز با اشاره به اهمیت توجه جامعه به این فریضه الهی اظهار کرد: بزرگان دینی ما به انجام امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بسیار سفارش کرده‌اند به گونه‌ای که اعمال و کردار صالح را دربرابر آن چون قطره‌ای دربرابر اقیانوس مثال زده‌اند و برای اصلاح ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی باید افراد نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت کنند و برای بهبود شرایط مشارکت فعال داشته باشند .
محمدیان اشاره کرد: نیروی انتظامی نیز در راستای وظایف ذاتی خود با ناهنجاری‌ها و فسادهای اجتماعی به عنوان مصادیق نهی از منکر مبارزه می‌کند و این رسالت را افتخار خود می‌داند.
وی یادآور شد: امروز پلیس با نگرش جامعه محورانه با بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی روبرو می‌شود و برای مبارزه با آن‌ها با اولویت پیشگیری ورود و برروی آموزش و فرهنگ‌سازی در جامعه سرمایه‌گذاری می‌کند و اشخاص و دستگاه‌هایی که متولی ترویج فرهنگ امر به معروف در جامعه هستند باید از معیارها و آموزش‌های لازم و کافی در این زمینه برخوردار باشند چرا که هدف از امر به معروف و نهی ازمنکر اصلاح فرد و جامعه است و باید به گونه‌ای انجام شود که تأثیر لازم بوجود آید.
انتهای پیام/