نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان، گامی بسوی توسعه صنایع خلاق

نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان با هدف توسعه صنایع خلاق و این رویکرد که ظرفیت اکولوژیکی اصفهان، توانی برای صنایع آلاینده ندارد، در روزهای ۳۰ بهمن تا ۳ اسفند در قلب شهر، سیتی سنتر اصفهان برگزار می‌گردد.

نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان، گامی بسوی توسعه صنایع خلاق

به گزارش پایگاه خبری ربیع، محمدعلی صرامی، رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان در نشست خبری نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان با اشاره به حضور سازمان‌های دولتی و نیمه دولتی ازجمله ارشاد، صداوسیما، حوزه هنری و انجمنهای سینمایی، مراکز آموزشی سینما و بازیگری، رسانه‌های تصویری و دیگر فعالان عرصه سینما در این نمایشگاه، از برگزاری برنامه‌های جنبی نمایشگاه خبر داد و گفت: نشست‌های تخصصی مثل اقتصاد و سینما، نقدسینمای ملی، گپ‌های سینمایی، تست بازیگری، برگزاری کارگاه‌های فیلمبرداری، طراحی صحنه، موسیقی متن، پخش بین المللی فیلم و بازیگری بخشی از برنامه‌های پیش بینی شده است.

فریده روشن، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر اصفهان با اشاره به مصوبات شورا در حمایت از صنایع خلاق، تمرکز برتوسعه صنعت سینما را در این راستا اعلام کردو افزود: نمایشگاه باید فرصتی برای نشان دادن پتانسیل و شان اصفهان در سینما باشد. وی با ابراز تأسف از اینکه اصفهان با قدمت فرهنگی و تاریخی خود و هنرمندانی مثل ارحام صدر، اکنون هنرمندان اصفهانی عرصه سینما در خارج از این شهر و کشور به فعالیت خود ادامه می‌دهند، افزود: عملکرد متخصصان، مشارکت بخش خصوصی و مؤسسات سینمایی می‌تواند ظرفیت اصفهان را نشان دهد.

کورش خسروی، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اصفهان، علت گرایش شورای شهر به سینما را، اشباع ظرفیت صنعتی شدن وعدم توان اکولوژیکی اصفهان برای صنایع آلاینده عنوان کرد و افزود: اصفهان با سابقه صنایع خلاق، بویژه در زمینه هنر تئاتر و سینما دستاوردهای فراوانی دارد، برنده جایزه اسکار اصفهانی است و می‌تواند میزبان نخستین نمایشگاه صنعت سینما در کشور و حتی در سطح بین المللی باشد. وی گفت: جوان‌ها باید برای ساخت انواع فیلم داستانی و سریال و جذب سرمایه در ایام نمایشگاه تلاش کنند تا زمینه تعامل با فعالان این صنعت مهیا شود. خسووی بیان داشت: در جشنواره فیلم کودک، شهروندان صرفاً مخاطب هستند ولی در این نمایشگاه، نعامل بین شهروند و غرفه دار هست. وی گفت: مجموعه سیتی سنتر تمام امکانات خود را بطور رایگان در اختیار عرفه داران قرار می‌دهد. همچنین، حوزه هنری و سازمان‌های دیگری از برگزاری نمایشگاه صنعت سینما حمایت کرده‌اند.

سعید امامی، دبیر اجرایی نخستین نمایشگاه صنعت سینما با اشاره به مبانی پژوهشی و ایده‌ای که قرار است در این نمایشگاه اجرا شود، گفت: این نمایشگاه از ۳۰ بهمن تا ۳ اسفند در سطح استان اصفهان برگزار می‌شود، سال آینده در سطح ملی و سپس در سطح بین المللی برگزار خواهد شد. وی یادآور شد: غرفه داران تا ۵ بهمن می‌توانند برای ثبت نام به دبیرخانه مراجعه کنند.

رضا مهیمن، مستندساز پیشکسوت اصفهانی گفت: سعی براین است تا هویت فرهنگی و چهره‌های این شهر که خوشبختانه حفظ شده‌اند، بیشتر شناخته شوند.