استانها » خبر پوششی » خراسان رضوی
کد خبر : 568455
پنجشنبه - 22 آذر 1397 - 08:42

نخستین رویداد استارت آپی اسباب بازی در مشهد

رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی از برگزاری نخستین رویداد استارت آپی اسباب بازی در مشهد خبر داد.

نخستین رویداد استارت آپی اسباب بازی در مشهد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، دکتر سید سعیدرضا احمدی زاده در نشستی مطبوعاتی اظهار کرد: نخستین رویداد ملی استارت آپ اسباب بازی کشور از ۲۷ آذر ماه جاری به مدت چهار روز در مشهد به صورت محصول محور برگزار می شود..

احمدی زاده تصریح کرد: هدف از برپایی این رویداد محصول محور در صنعت اسباب بازی ضعف جدی موجود در بازار تولید داخلی اسباب بازی و ساخت محدود محصولات ایرانی در این زمینه است.

وی عنوان کرد: بر این اساس استارت آپی اسباب بازی با هدف شناسایی ایده ها و حمایت از تولید گسترده در این حوزه برنامه ریزی شده است.

رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی افزود: بنیاد نخبگان بر اساس سند جامع کشور در امور نخبگان و اشاره صورت گرفته در آن بر ضرورت تربیت استعدادهای برتر در حوزه اسباب بازی، به موضوع اسباب بازی ورود کرده است. حوزه اسباب بازی در ایران متولی ندارد و در این زمینه شورای سیاستگذاری اسباب بازی در بنیاد نخبگان خراسان رضوی تشکیل شده است.

وی بیان کرد: با برگزاری نخستین رویداد استارت آپی اسباب بازی کشور طی روزهای ۲۷ تا ۳۰ آذر ماه جاری در مشهد تلاش می شود ایده پردازان در تیمهای چند نفره اقدام به ارائه ایده برای تولید اسباب بازی نمایند. در این چارچوب برای نخستین بار به صورت همزمان امکان تولید نمونه اسباب بازی در محل برگزاری فراهم شده است.

رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی اضافه داشت: باید اسباب بازیها با رویکرد و هویت ایرانی و رعایت شئونات دینی در داخل کشور برای بچه های ایرانی تولید شوند.

وی با بیان اینکه گردش مالی بازار سوغات در مشهد ۳۸ هزار میلیارد ریال است، افزود: بازار رضای مشهد قرار بود بازاری نمادین از کالاهای مشهدی و سوغات برای زائران باشد اما هم اینک ۷۵ درصد کالاهای عرضه شده در این بازار تولید کشور چین است.