استانها » اصفهان » تولیدی » خبر پوششی » فرزانه افسرطه
کد خبر : 478009
دوشنبه - 23 مهر 1397 - 15:33

نخستین خط تولید انبوه موتورسیکلت‌های برقی در اصفهان افتتاح شد

نخستین خط تولید و شماره‌گذاری انبوه موتورسیکلت‌های برقی در استان اصفهان با همکاری شهرداری اصفهان و کارخانه کویر در شهرک صنعتی رازی شهرضا به بهره‌برداری رسید.

نخستین خط تولید انبوه موتورسیکلت‌های برقی در اصفهان افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، در آیین افتتاح نخستین کارخانه تولید موتورهای برقی در اصفهان با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان، اعضای شورای شهر و دیگر مدیران شهری، لزوم جایگزینی موتورسیکلت های برقی مطرح شد.

استاندار اصفهان با اشاره به بیش از ۳۵ درصد آلودگی در کلانشهرها ناشی از آلودگی خودروها افزود: یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت بنزینی در این استان تردد می کنند که نیازمند جایگزینی با موتورسیکلت های برقی هستند.

وی گفت: براساس آمار هر یک موتورسیکلت بنزینی ۳ برابر یک خودروی ۴ سیلندر آلودگی ایجاد می کند که یکی از دلایل آلودگی هوای کلانشهرهاست

استاندار اصفهان، امکان تولید، پلاک گذاری و تردد موتورسیکلت های برقی در سطح شهر اصفهان را به نفع شهر دانست و خاطرنشان کرد:ظرفیت توسعه استفاده از این وسیله حمل و نقل پاک در این شهر وجود دارد.

مهرعلیزاده ابرازامیدواری کرد: افزون بر این شرکت، شرکت های دیگر نیز به کار گرفته شود تا در زمان بندی کمتر از ۳ سال، بتوانیم رقم ۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی را در اصفهان تولید کنیم تا جایگزین موتورهای بنزینی شوند. همچنین،  شرایطی باید فراهم شود تا ایستگاههای شارژ موتورسیکلت های برقی در سطح شهر برای رفاه حال شهروندان راه اندازی گردند.

نوسازی ۲۴۰ هزار دستگاه خودرو با اهداف زیست محیطی

در ادامه، صادق نجفی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به دستورالعمل رئیس جمهور برای نوسازی ۲۴۰ هزار دستگاه خودرو با اهداف زیست محیطی، افزود: در رابطه با حمل و نقل ترکیبی، توسعه استفاده از موتورسیکلت های برقی در برنامه است که علاوه بر دولت، شهرداری های کلانشهرها نیز از این صنعت حمایت می کنند.

وی با تاکید بر حمایت دولت از حمل و نقل پاک، از کاهش عوارض ورود قطعات مربوط به موتورسیکلت های برقی خبر داد و افزود: دولت این قطعات را در ارز نیمایی قرار داده است. نجفی از آمادگی خرید بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت توسط کلانشهرها خبر داد و گفت: تعداد محصول لازم در این زمینه نیز موجود است.

۵۰ ایستگاه شارژ موتورهای برقی در سطح شهر خواهیم داشت

صلواتی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان در آیین آغاز بکار خط تولید و شماره گذاری انبوه موتورسیکلت های برقی کویر موتور بیان داشت: برای خرید موتوربرقی، حمایت شهرداری در نظر گرفته می شود تا قولی که استاندار برای حضور ۵۰۰ هزار موتوربرقی در اصفهان داده، محقق شود.

وی افزود: ۵۰ ایستگاه شارژ موتورهای برقی در سطح شهر خواهیم داشت تا شهروندان بدون دغدغه به شارژ موتورسیکلت های برقی خود بپردازند. همچنین، محدوده حرکت موتورهای برقی در شهر در نظر گرفته می شود تا شهروندان بدون دغدغه ترافیک در شهر به تردد بپردازند.