استانها » البرز
کد خبر : 808886
یکشنبه - 3 شهریور 1398 - 13:53

نجات حدود ۶۵ هزار نوزاد نارس از مرگ با تولید داروی برکسورف

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: تولید داروی برکسورف کمک می کند حدود ۶۵ هزار نوزاد نارس از خطر مرگ نجات پیدا کنند و به راحتی نفس بکشند.

نجات حدود ۶۵ هزار نوزاد نارس از مرگ با تولید داروی برکسورف

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، محمدرضا مخبر دزفولی، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران ظهر امروز در مراسم رونمایی از داروی برکسورف که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در کرج برگزار شد، کیفیت سورفکتانت را بالا ارزیابی کرد و گفت: با تولید این دارو حدود ۶۵ هزار نوزاد نارس از خطر مرگ نجات پیدا می‌کنند و می‌توانند به راحتی نفس بکشند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه متخصصان کودک نگرانی‌هایی در رابطه با دسترسی به این دارو داشتند که با تولید داخلی آن این دغدغه برطرف شده است، اظهار کرد: داروی سورفکتانت داروی خاصی است که ممکن بود در آینده به واسطه تحریم‌ها در واردات آن با مشکل مواجه و مجبور شویم با قیمت بالا خریداری کنیم.

وی ضمن پیش بینی اینکه تا سال ۲۰۵۰ بیش از ۱۰۰ بیماری نوپدید در دنیا ایجاد می شود، بیان کرد: بقای کشورها وابسته به حوزه بیوتکنولوژی است و به همین دلیل باید برای کار در این حوزه حساسیت و دقت بیشتری را بکار گیریم. توجه به اصل تعامل بین رشته‌ای برای ایجاد جریان قوی علمی در دنیا لازم است.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته سعی بر محروم کردن کشورهای جنوب از داروهای بیماری های نوپدید دارند، اظهار کرد: ما نیز برای سلامتی آحاد مردم تلاش می کنیم و امیدواریم بتوانیم با تعامل بین رشته‌ای در جنگ‌های آینده که هدفشان نابودی بشر است به پیروزی دست یابیم.

انتهای پیام/د/۱۱۰۵/س/