فرهنگ عمومی » فرهنگ و هنر » هنر
کد خبر : 1000060
یکشنبه - 12 اردیبهشت 1400 - 16:20

مکرون به فرهنگ فرانسه چراغ سبز نشان داد | بازگشایی موزه‌ها، گالری‌ها، سینماها، تئاترها و کنسرت‌ها پس از هفت ماه

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه با بازگشایی و فعالیت دوباره موزه‌ها و گالری‌ها و دیگر کسب و کارهای فرهنگی این کشور از روز ۱۹ ماه می موافقت کرد.

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از هنرآنلاین، تصمیم مکرون برای نشان دادن چراغ سبز به خارج شدن بخش‌هایی از فرانسه از قرنطینه کرونا در میانه‌های ماه آینده میلادی هنوز رسمی اعلام نشده اما به برخی رسانه‌ها و روزنامه‌های این کشور درز کرده است. انتظار می‌رود این خبر مهم امروز جمعه اعلام رسمی و عمومی شود، هر چند روزنامه لوپاریزین به نقل از رئیس جمهوری فرانسه نوشت: «از روز ۱۹ می ما باید به شیوه زندگی فرانسوی بازگردیم و همدلی و فرهنگ خود را به نمایش بگذاریم.»

موزه‌ها که از اکتبر گذشته درهایشان را باز نکرده‌اند، فعالیت خود را همزمان با دیگر مکان‌های فرهنگی و هنری از جمله سینماها، تئاترها و سالن‌های کنسرت البته با ظرفیت محدود از سر می‌گیرند. گالری‌های تجاری و رستوران‌ها و کافه‌های در فضای باز هم از همان روز ۱۹ می باز می‌شوند. گرچه فعالیت مکان‌های سربسته برای فاز دوم بازگشایی‌ها از روز نهم ژوئن برنامه‌ریزی شده است و تا آن زمان حضور در فضای داخلی رستوران‌ها و کافه‌ها ممنوع است.

قرار است دولت فرانسه طرح موسوم به گذرنامه سلامت را هم اجرایی و عملیاتی کند که در شرایط ویژه به گردشگران خارجی اجازه حضور در این کشور می‌دهد. قانون منع آمد و شد از ساعت هفت عصر از روز ۱۹ ماه می به ساعت ۲۱ و از نهم ژوئن به ساعت ۲۳ تغییر می‌کند. تا پایان ژوئن هم دیگر قانون منع رفت و آمد در ساعت‌های شبانگاهی اجرا نمی‌شود.