تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » نرم افزار
کد خبر : 256652
شنبه - 11 فروردین 1397 - 19:16

مژده به علاقه‌مندان مک‌بوک‌ها، پشتیبانی از کارت‌های گرافیک خارجی به سیستم عامل مک‌ اضافه شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع،همانطور که اپل پیش از این قول داده بود بالاخره پشتیبانی از کارت‌های گرافیک خارجی به جدیدترین نسخه از سیستم عامل macOS، اضافه شد و کاربران از این پس می‌توانند با استفاده از ارتباط Thunderbolt 3، قدرت گرافیکی لپ‌تاپ‌ های مک‌بوک را افزایش دهند. اپل امروز اعلام کرد که با نصب […]

مژده به علاقه‌مندان مک‌بوک‌ها، پشتیبانی از کارت‌های گرافیک خارجی به سیستم عامل مک‌ اضافه شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع،همانطور که اپل پیش از این قول داده بود بالاخره پشتیبانی از کارت‌های گرافیک خارجی به جدیدترین نسخه از سیستم عامل macOS، اضافه شد و کاربران از این پس می‌توانند با استفاده از ارتباط Thunderbolt 3، قدرت گرافیکی لپ‌تاپ‌ های مک‌بوک را افزایش دهند.

اپل امروز اعلام کرد که با نصب سیستم عامل MacOS 10.13.4 بر روی دستگاه‌های مختلف، امکان اتصال و استفاده از کارت‌های گرافیک خارجی در آن‌ها ممکن خواهد بود. به این ترتیب دستگاه‌هایی که از ارتباط Thunderbolt 3 بهره می‌برند می‌توانند با اتصال به این کارت‌های خارجی، قدرت گرافیک بهتری را در اختیار داشته باشند و در نتیجه برای کاربردهایی نظیر ویرایش ویدیوها، اجرای بازی‌ها و یا استفاده از فناوری واقعیت مجازی عملکرد بهتری را فراهم آورند.

Thunderbolt-3-2.jpg - 71.85 kB

در حالی که انتظار می‌رفت امکان استفاده از همه کارت‌های گرافیک خارجی بر روی این دستگاه‌ها امکان پذیر باشد؛ اپل اعلام کرده است که در حال حاضر تنها تعدادی از کارت‌های کمپانی AMD توسط این قابلیت پشتیبانی می‌شوند. با این وجود اپل عنوان کرده است که ممکن است تعدادی از کارت‌های گرافیک انویدیا نیز قابلیت اتصال به این دستگاه‌ها را داشته باشند اما این کمپانی هم اکنون عملکرد مناسب آن‌ها تضمین نمی‌کند.

اپل همچنین اعلام کرده است که در حال حاضر تنها امکان استفاده از این قابلیت در هنگام اجرای برنامه‌های مبتنی بر رابط‌های برنامه نویسی Metal، OpenGL و OpenCL ممکن است. علاوه بر این، هم اکنون امکان استفاده از کارت‌های خارجی بر روی دستگاه‌هایی که با استفاده از ابزار Boot Camp نسبت به نصب سیستم عامل ویندوز اقدام کرده‌اند وجود ندارد.

با توجه به اینکه کارت‌های گرافیک خارجی برای ارتباط با دستگاه‌های مختلف از ارتباط Thunderbolt 3 استفاده می‌کنند؛ دستگاه‌هایی که قرار است این کارت‌ها به آن‌ها متصل شوند باید دارای این پورت ارتباطی باشند. لپ‌تاپ های مک‌بوک پرو عرضه شده در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، دستگاه‌های iMac عرضه شده در سال ۲۰۱۷ و دستگاه‌های iMac Pro دارای این ارتباط هستند و در نتیجه امکان اتصال کارت‌های خارجی به آن‌ها ممکن است.

با توجه به اینکه استفاده از این کارت‌های خارجی در طی سال‌های اخیر با استقبال خوبی از سوی کاربران همراه شده است اضافه شدن این قابلیت به دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل MacOS اتفاقی مهم و قابل توجه محسوب می‌شود.