استانها » پروانه سهرین بیگلو » تولیدی » خبر پوششی » زنجان
کد خبر : 632724
دوشنبه - 15 بهمن 1397 - 15:44

موقوفات امسال خدابنده در چه زمینه‌ای هزینه می‌شود؟

رئیس اداره اوقاف شهرستان خدابنده گفت: ۶ وقف از ابتدای امسال ثبت شده که در حوزه‌هایی مانند احداث کتابخانه برای مساجد، قبرستان، تامین آب شرب در روستا و … هزینه می‌شود.

موقوفات امسال خدابنده در چه زمینه‌ای هزینه می‌شود؟

به گزارش پایگاه خبری ربیع، رئیس اداره اوقاف شهرستان خدابنده گفت: ۶ وقف از ابتدای امسال ثبت شده که در حوزه‌هایی مانند احداث کتابخانه برای مساجد، قبرستان، تامین آب شرب در روستا و … هزینه می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن‌رضا محمدی گفت: حفظ و نگه‌داری موقوفات از وظایف اصلی اداره اوقاف و امور خیریه است و در همین راستا اقدامات متعددی در امر استفاده از ظرفیت‌های مردم و واقفان برای توسعه موقوفات انجام می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه شهرستان خدابنده نیز به‌عنوان شهرستانی که دارای موقوفات فراوانی است، ادامه داد: ۵۰۶ موقوفه در شهرستان خدابنده وجود دارد که بیشترین نیات آن مربوط به عزاداری ائمه معصوم و ساخت و توسعه مساجد است.

وی از ثبت ۶ وقف جدید در خدابنده از آغاز سال‌جاری خبر داد و افزود: این موقوفات در حوزه‌هایی مانند احداث خانه عالم، کتابخانه برای مساجد، قبرستان، تامین آب شرب در روستا و ساختن حسینیه ثبت شده است.

محمدی تصریح کرد: ارزش ریالی موقوفات در طول سال ۷۰۰ میلیون تومان بوده که این موقوفات طبق نیات واقفان آن هزینه خواهد شد.

باید توجه کرد که وقف آثار و برکات بسیاری در جامعه دارد که هم‌اکنون شاهد برکات آن در شهرستان خدابنده در بخش‌های مختلف درمانی، فرهنگی و … هستیم.