استانها » البرز
کد خبر : 729618
شنبه - 11 خرداد 1398 - 18:10

موضوع مسکن به مرکز پژوهش های مجلس ارجاع داده شد

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع نرخ مسکن به مرکز پژوهش های مجلس ارجاع داده شده و کار بر روی آن از دو هفته پیش آغاز شده است.

موضوع مسکن به مرکز پژوهش های مجلس ارجاع داده شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، محمد جواد کولیوند، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با رادیو البرز با بیان اینکه پایه‌ ای که بتواند از آن پایه پولی قیمت مسکن استخراج شود ارزش منطقه‌ای است، گفت: اکنون در حوزه مسکن دو و نیم درصد ارزش منطقه ای مالیات پرداخت می شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی افزود: دلیل افسارگسیخته شدن اجاره مسکن و سلیقه ای عمل کردن در این حوزه عدم وجود قانونی برای پایه اجاره مسکن است؛ بنابراین موضوع به مرکز پژوهش های مجلس ارجاع داده شده و کار بر روی آن از دو هفته پیش آغاز شده است.

کولیوند ادامه داد: این طرح پس از آماده شدن در صحن وصول شده و به کمیسیون های اجتماعی، اقتصادی و غیره ارسال می شود تا نظرات در این رابطه مطرح شود؛ در حالت عادی تصویب قانون در این بخش حداقل ۶ ماه به طول خواهد انجامید که باید این فرایند تسریع شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: زمان مراجعه مستأجران به دفتر املاک باید جدولی در اختیار آن ها قرار گیرد که ارزش هر منطقه برای اجاره مسکن در آن مشخص باشد تا نرخ اجاره مسکن براساس ارزش منطقه تعیین شود.

انتهای پیام/د/۱۱۰۵/س/۱