حج و زیارت و وقف » فرهنگ و هنر
کد خبر : 870620
شنبه - 11 آبان 1398 - 10:25

موزه وقف امروز در تهران افتتاح می‌شود/ نمایش گنجینه آثار و اسناد وقفی کشور

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از افتتاح موزه وقف و نمایشگاه دستاوردهای حوزه وقف در مجموعه موزه ملی ایران از روز شنبه ۱۱ آبان خبر داد.

موزه وقف امروز در تهران افتتاح می‌شود/ نمایش گنجینه آثار و اسناد وقفی کشور

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس موزه وقف امروز شنبه ۱۱ آبان‌ماه باحضور علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در محل موزه ملی ایران افتتاح می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ سید محمدکاظم موسوی متقی مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با فارس ضمن اعلام این خبر گفت: موزه وقف شامل نمایشگاهی از دستاوردهای وقف در قرون گذشته متشکل از آثاری از وقفیات، اسناد وقفی و اموال موقوفه‌هایی که ارزش مذهبی، میراثی و تاریخی دارند برپا می‌شود.

نمایش آثار وقفی از درب امامزاده‌ای با قدمت چند صد سال تا نهج‌البلاغه منصوب به امام علی (ع)

وی ادامه داد: این موزه با همکاری وزارت گردشگری و با هدف نشان دادن وقف این سنت حسنه و ماندگار در کنار موزه ملی ایران افتتاح می‌شود. در این موزه آثار وقفی مانند درب امامزاده‌ای با قدمت چند صد سال و یا نهج‌البلاغه منصوب به امام علی (ع) که همگی آثار وقفی هستند به همراه گنجینه‌ای از اسناد و وقف‌نامه‌ها در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

نمایشگاه دستاورد‌های حمایتی نهاد وقف

موسوی متقی از برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های نهاد وقف خبر داد و گفت: نمایشگاه دیگری را با عنوان «دستاوردهای نهاد وقف» برپا می‌شود که در آن برای اولین بار مجموعه‌ای از شرکت‌های دانش‌بنیان حضور دارند و قرار است با حمایت موقوفات محصولات خود را به تولید انبوه برسانند.

حضور ۱۰ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه که با حمایت موقوفات اداره می‌شوند

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف ادامه داد: ۱۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های پزشکی، صنعتی، کشاورزی و… در این نمایشگاه حضور دارند و قرار است تولیدات پژوهشی، فرهنگی و رسانه‌ای حوزه وقف در آن نمایش داده شود.

موزه و نمایشگاه وقف بعد از ظهر امروز شنبه ۱۱ آبان‌ماه باحضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در محل موزه ملی افتتاح و تا پنجشنبه ۱۶ آبان ادامه دارد.

علاقه‌مندان می‌توانند در این ایام از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر بامراجعه به موزه ملی از دستاورد‌های حوزه وقف بازدید کنند.

انتهای پیام/