سیاست خارجی » سیاسی
کد خبر : 814471
جمعه - 8 شهریور 1398 - 19:53

موافقت ورشو با استقرار نیروهای جدید آمریکایی در ۶ منطقه لهستان

ورشو اعلام کرد با واشنگتن به توافق رسیده است تا سربازهای جدید آمریکایی برای مقابله با قدرت رو به افزایش روسیه در ۶ منطقه از لهستان استقرار پیدا کنند.

موافقت ورشو با استقرار نیروهای جدید آمریکایی در ۶ منطقه لهستان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل ازفارس، واشنگتن و ورشو در خصوص استقرار سربازان جدید آمریکایی در ۶ منطقه از لهستان به توافق رسیدند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «راشا تودی»، «ماریوس  بلاسشاک» وزیر دفاع لهستان روز جمعه اعلام کرد: «ما آماده‌ایم به‌طور عمومی اعلام کنیم درخصوص اطلاعاتی درباره مکان‌هایی که سربازان [آمریکایی] در آن‌ها مستقر می‌شوند به توافق رسیده‌ایم».

بلاسشاک این سخنان را در حالی اعلام کرد که روز گذشته «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در پی احتمال وقوع طوفان در این کشور، سفر خود به لهستان را لغو کرد.

قرار بود این توافق نظامی در سفر ترامپ به ورشو اعلام شود اما به گفته برخی منابع، توافق‌ها از پیش انجام شده است.

در ماه ژوئن، ورشو توافقی نظامی را با واشنگتن امضا کرد که طی آن حضور نظامی آمریکا در خاک لهستان را افزایش می‌دهد و این کشور آن را اقدامی برای مقابله با «خوی تهاجمی رو به رشد روسیه» توصیف کرده است.

«یاجیک جاپوتوویچ» وزیر خارجه لهستان در مصاحبه با یک روزنامه لهستانی با اظهارات سفرای آمریکا در لهستان و آلمان درباره انتقال نظامیان آمریکایی مستقر در آلمان به لهستان مخالفت کرد و گفت که ورشو هرگز برای تحقق این موضوع، «سر و دست نمی‌شکند».

«فرانتس کلینتسویچ» عضو کمیته دفاعی مجلس نمایندگان روسیه نیز در گفت‌وگو با اسپوتنیک اظهار داشت: «اول از همه باید بگویم که این سئوال مضحک است. چرا آن‌ها  نیاز دارند با هدر دادن منابع مادی و انسانی روسیه را مهار کنند؟»

انتهای پیام/