استانها » الناز حسینی » تولیدی » کردستان
کد خبر : 766562
شنبه - 22 تیر 1398 - 16:34

مهلت بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش‌حساب تا ۱۳ شهریور ماه

مدیرکل تأمین اجتماعی کردستان از افزایش ۱.۷ درصدی جمعیت زیرپوشش بیمه‌شده این سازمان در سال جاری در این استان خبر داد.

مهلت بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش‌حساب تا ۱۳ شهریور ماه

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرکل تأمین اجتماعی کردستان از افزایش ۱.۷ درصدی جمعیت زیرپوشش بیمه‌شده این سازمان در سال جاری در این استان خبر داد.

سیدصلاح قریشی در نشست خبری با رسانه‌ها اظهار داشت: تأمین اجتماعی برای تحقق شعار امسال (رونق تولید)، با کمک شرکای اجتماعی خود، هم به حفظ اشتغال موجود و هم به ایجاد شغل‌های جدید کمک می‌کند.

وی در ادامه به پوشش ۶۳۴ هزار نفر از جمعیت کردستان توسط سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: این تعداد، ۵۵.۹ درصد جمعیت شهری و ۳۹ درصد جمعیت کل استان را شامل می‌شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی کردستان همچنین تصریح کرد: امسال آمار جمعیت زیرپوشش این سازمان در کردستان ۱.۷ درصد افزایش یافته که نشان از همت اداره‌کل تأمین اجتماعی استان دارد.

وی خاطرنشان کرد: مسیر حرکت اداره‌کل تأمین اجتماعی کردستان به سمت الکترونیکی کردن خدمات است طوری که در حال حاضر ۹۰ درصد لیست‌های بیمه‌ای، بازرسی از واحدهای کارفرمایی، ۴۰ درصد ابلاغ‌ها و تشکیل پرونده‌های جدید بصورت الکترونیکی انجام می‌شود.

قریشی اذعان داشت: هم‌اکنون تأمین اجتماعی کردستان با راه‌اندازی ۴ شعبه اقماری و ۸ کارگزاری در شهرستان‌های کردستان مسیر خدمت به بیمه‌شدگان زیرپوشش خود را بیمه کرده است.

وی همچنین گفت: در حال حاضر ۲۰۷ هزار بیمه‌شده اصلی در کردستان زیرپوشش این سازمان هستند که ۵۱.۴ درصد آن را بیمه‌شدگان اجباری تشکیل می‌دهند.

مدیرکل تأمین اجتماعی کردستان ادامه داد: نسبت تعداد بیمه‌شدگان به مستمری‌بگیران در کردستان ۵.۲۴ درصد است که نسبت به رقم ۴.۹۴ میانگین کشوری در حد مطلوبی قرار دارد.

وی همچنین از فعال‌بودن ۱۶ هزار و ۹۲۳ کارگاه در استان خبر داد که امسال ۷.۲ درصد تعداد کارگاه‌های زیرپوشش تأمین اجتماعی افزایش یافته است.

قریشی در بخش پایانی صحبت‌هایش به قانون بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش‌حساب اشاره کرد و گفت: این قانون از ۱۳ خردادماه امسال شروع شده و به مدت سه ماه اجرایی می‌شود که کارفرمایان می‌توانند می‌توانند با مراجعه به شعب تأمین اجتماعی درخواست خود را تحویل دهند.