استانها » اصفهان » تولیدی » فرزانه افسرطه » گزارش-مصاحبه
کد خبر : 574579
دوشنبه - 26 آذر 1397 - 12:59

مهر ایران، گامی بزرگ در مسیر اشتغال‌زایی در کشور

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان اصفهان در نشستی با خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت یازدهمین سالگرد تأسیس بانک و تشریح اقدامات آن در راستای رشد و توسعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی، حمایت از مددجویان و سازمان‌های مردم‌نهاد، از نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و گسترش فرهنگ قرض‌الحسنه سخن گفت.

مهر ایران، گامی بزرگ در مسیر اشتغال‌زایی در کشور

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان اصفهان در نشستی با خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت یازدهمین سالگرد تأسیس بانک و تشریح اقدامات آن در راستای رشد و توسعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی، حمایت از مددجویان و سازمان‌های مردم‌نهاد، از نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و گسترش فرهنگ قرض‌الحسنه سخن گفت.
رضا اسفندیاری با گرامیداشت ۲۲ آذرماه، سالروز تأسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، از فعالیت ۵۳۰ شعبه در سراسر کشور و ۳۴ شعبه در استان اصفهان در طول یازده سال فعالیت خبر داد و گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به لحاظ زیرساخت‌های الکترونیکی و سیستم‌های بانکی و ارائه خدمات در رده بانک‌های تراز اول به شمار می‌رود.
وی با بیان شعار «مهر ایران، گامی بزرگ در مسیر اشتغال‌های کوچک در کشور»، از پرداخت ۴ میلیون فقره تسهیلات قرض‌الحسنه در راستای ایجاد اشتغال و حمایت از تولید، کالای ایرانی و کسب و کارهای خرد و همین‌طور انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با مراکز مختلف ازجمله دانشگاه‌های مختلف و حمایت از دانشجویان در سراسر کشور خبر داد.
وی افزود: به منظور توانمندسازی و فقرزدایی به‌ویژه در مناطق کمتر برخوردار، تفاهم‌نامه‌هایی با بنیاد مسکن، کمیته امداد، سازمان بهزیستی و دیگر سازمان‌های مردم‌نهاد، سازمان‌های مرتبط با عشایر و روستاییان در جهت حمایت‌های تسهیلاتی منعقد کرده‌ایم.
اسفندیاری با اشاره به اینکه اشخاص حقیقی از مشتریان بانک هستند، منبع تأمین منابع مالی بانک را از محل سپرده‌های مردمی بدون هیچ‌گونه ردیف دولتی اعلام کرد و افزود: تاکنون ۲۲۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک پرداخت شده که ۳۲۷ هزار فقره در استان اصفهان در قالب اشتغال‌زایی، ازدواج، زنان بی‌سرپرست و موارد دیگر پرداخت کرده و چون با قشرهای ضعیف سروکار دارد، کمترین میزان مطالبات، حدود ۶ دهم درصد را دارد.
وی با اشاره به دریافت حق‌الزحمه ۴درصدی، عدم دریافت و تخصیص سود از وام‌ها و سپرده‌ها، ترویج الگوی بانکداری قرض‌الحسنه را از اهداف این بانک خواند.
یوسف نجفی، معاون مدیریت شعب، با بیان آنکه فعالیت‌های بانک قرض‌الحسنه سودده بوده، سقف تسهیلات عادی بانک را ۲۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: طرح‌های مختلفی در حمایت از سرمایه‌های مردم داریم که تسهیلات معادل ۹۰درصد سپرده، ازجمله آنهاست.
وی خبر داد: استان اصفهان در جذب منابع پس از تهران، رتبه دوم و در تعداد شعب دارای رتبه اول است.
نجفی از برنامه‌ریزی برای پرداخت تسهیلات و بازپرداخت بدون حضور متقاضی خبر داد و گفت: در بعضی سازمان‌ها، نیروی خود را اعزام می‌کنیم.
وی از تمهیدات بانک در راستای کاهش مصرف کاغذ و بایگانی الکترونیک خبر داد.
نجفی به فعالیت‌های اجتماعی بانک اشاره کرد و احداث سه خانه بهداشت و ۴ مدرسه در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و افتتاح طرح همیاران مهر را برای پرداخت تسهیلات به مددجویان برشمرد.