تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » گوشی های هوشمند
کد خبر : 275664
سه شنبه - 4 اردیبهشت 1397 - 12:16

مهارت خیره کننده ربات اپل در بازیافت قطعات آیفون

ربات اپل امروز به مناسبت روز زمین پاک معرفی شد. این دستگاه پیشرفته قادر است در هر ساعت، حدود ۲۰۰ آیفون را باز کرده و قطعات سالم آن را جدا کند.

مهارت خیره کننده ربات اپل در بازیافت قطعات آیفون

به گزارش پایگاه خبری ربیع، ۲۲ آوریل در جهان به عنوان روز هوای پاک شناخته می شود. به همین مناسبت اپل از طرح GiveBack خود رونمایی کرد. در این پروژه کاربران می توانند با ارائه کردن آیفون های مشکل دار خود، از فروشندگان اپل استور گیفت کارت دریافت کرده و از آنها در خریدهای بعدی استفاده کنند. به این ترتیب آیفون های دارای مشکل به ربات اپل با نام Daisy سپرده می شوند تا عملیات جداسازی قطعات اجرا شده و موارد سالم که به صورت عادی قابل تشخیص نیست، شناسایی و جدا شوند. از روز گذشته تا سی ام آوریل، در ازای دریافت آیفون های معیوب، مبلغی توسط اپل به سازمان حفاظت بین المللی اهدا می شود. این موسسه در ۳۰ کشور مختلف برای محافظت از کره زمین فعالیت می کند.

نمایشگر ویدیو

 ربات اپل در ایالت تگزاس مستقر شده و قابلیت جداسازی قطعات ۹ مدل از آیفون ها را داراست. Daisy قادر است تا در یک ساعت، حدود ۲۰۰ آیفون را جداسازی و قطعات سالم و مورد استفاده آنها را به این ترتیب جدا کرده و در همین راستا، کمک شایان توجهی به روند بازیافت محصولات می کند.

دارندگان اپل واچ در روز زمین پاک می توانند در ازای فعالیت های خود، یک بج جدید و اختصاصی را دریافت کنند.

ربات اپل

در گزارش محیط زیست شرکت اپل به تازگی آمده است که مصرف کربن در این مجموعه از ۲۹.۵ به ۲۷.۵میلیون تن رسیده و از طرف دیگر، میزان هدررفت انرژی حدودا ۵۴ درصد کاهش پیدا کرده است. بد نیست بدانید شرکت اپل به صورت کامل توسط منابع تجدید پذیر اداره می شود.

لیزا جکسون مدیر ارشد بخش محیط زیست، حریم شخصی و مسائل اجتماعی اپل در این زمینه گفت:

ما همواره در اپل سعی می کنیم تا استفاده از منابع تجدید پذیر را سرلوحه زندگی خود قرار داده و زمین را به محل بهتری برای زندگی تبدیل کنیم. در سالگرد روز زمین پاک، ما طرح GiveBack را شروع کردیم تا به مشتریان خود کمک کنیم آیفون های خود را به بهترین شکل ممکن بازیافت کنند. باعث افتخار ماست که ربات اپل با نام Daisy را به دنیای تکنولوژی معرفی کنیم.

در تصویر زیر نیز می توانید عملکرد اپل در زمینه کاهش تولید زباله را مشاهده کنید:

ربات اپل