به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایسنا، زهرا جلیلی‌مقدم با بیان این مطلب ادامه داد: البته سلایق و خواست بازارهای هدف با توجه به فیزیولوژی میوه و تاریخ مناسب برداشت کیوی نیز مورد مطالعه قرار گرفته و تعیین زمان برای صادرات، سبب جلوگیری از صادرات میوه نارس و کال شده تا به نام و برند میوه ایرانی خدشه‌ای وارد نشود.

به گفته جلیلی مقدم، میوه نارس، طعم مطلوبی ندارد و مسلما با تأثیر منفی روی مصرف کنندگان، تمایل به مصرف آن نیز کاسته می‌شود.

وی با اشاره به اثرات ممنوعیت صادرات کیوی در برهه زمانی خاص، یادآور شد: «خوشبختانه در چند سال اخیر این موضوع مدیریت شده و صادرات کیوی از متوسط ۷۵ تا ۹۰ هزار تن در سنوات پیشین، به ۱۶۰ هزار تن در سال رسیده است».

مدیرکل دفتر میوهای گرمسیری و نیمه‌گرمسیری در پایان گفت: اولویت ما حفظ بازارهای بلندمدت، ارجحیت منافع ملی و اکثریت تولیدکنندگان و افراد فعال در صنعت کیوی است.