استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 531485
یکشنبه - 27 آبان 1397 - 18:48
علمای اهل تسنن خراسان شمالی تاکید کردند

مقام معظم رهبری، برترین الگوی وحدت در ایران اسلامی/ ایجاد اختلاف استراتژی استکبار جهانی است

علماء و روحانیون اهل تسنن خراسان شمالی با تأکید بر اینکه حفظ وحدت از اوجب واجبات است، افزودند: دشمنان درصدد ایجاد اختلاف و نزاع بین مسلمانان هستند و عمل کردن به فرمایشات مقام معظم رهبری، تقویت وحدت و حفظ آن، سبب سربلندی و پیروزی امت اسلامی و مسلمانان و مأیوسی و ناامید شدن دشمنان می‌شود.

مقام معظم رهبری، برترین الگوی وحدت در ایران اسلامی/ ایجاد اختلاف استراتژی استکبار جهانی است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد ، روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت شعبه خراسان شمالی، علماء و روحانیون اهل سنت خراسان شمالی با صدور بیانیه‌ای، ضمن تبریک ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و آغاز هفته وحدت بر محضر مبارک مقام معظم رهبری و آحاد مسئولین و مردم ولایتمدار ایران اسلامی اعلام کرده‌اند: همان‌گونه که خداوند متعال در قرآن پرداخت زکات را امری واجب بیان کرده وحدت نیز امری واجب است و مسلمانان باید با یکدیگر وحدت داشته باشند.

در این بیانیه آمده است:

امام خمینی (ره) با درایتی که خداوند به او داده بود هفته وحدت را برای ایجاد برادری و برابری میان مسلمان اهل تسنن و تشیع تثبیت کرد.

هفته وحدت از دوازده ربیع‌الاول تا هفده ربیع‌الاول است و فلسفه وجودی این هفته این است که اهل تسنن و تشیع باهم اتحاد داشته باشند و روابط خود را محکم‌تر کنند تا دشمنان و یا کافران به مسلمانان ظفر نبرند و مسلمانان هم به وظیفه اصلی خود یعنی انجام مشترکات دینی عمل کنند.

حضرت امام، این جرئت و شجاعت را به‌تمامی ملت‌های جهان بخشید و به آنها آموخت که  نباید در برابر ظلم سکوت کرد و بلکه باید در مقابل آنها ایستاد و از حق دفاع کرد و با این تفکر و عقیده ابهت پوشالی ابرقدرت‌ها را به خاک مالید و باعث گسترش خیزش اسلامی در جهان شد.

حضرت امام خمینی (ره) در زمان حیات و  اکنون رهبر معظم انقلاب همواره در کنار دشمنی با استکبار جهانی با بصیرت قلبی و بیانات شیوا برای مسلمین از هر قوم و مذهبی راهگشا هستند و ملت ایران و سایر مسلمانان در هرزمانی می‌توانند با استفاده از این چراغ‌راهنما در مقابل برنامه‌های دشمنان ایستادگی کرده تا گرفتار دسیسه‌های گروه‌های افراطی و ضد اسلامی نشوند.

ایران اسلامی، نماد عملی وحدت بین مسلمانان به‌ویژه اهل شیعه و اهل سنت است، درحالی‌که اکنون در اطراف کشور ما دشمنان در بیشتر کشورها با ایجاد تفرقه و اختلاف مسلمانان را به جان یکدیگر انداخته‌اند.

مردم غیور ایران، چه شیعه و چه سنی باهم متحد و منسجم هستند و از مقام معظم رهبری پیروی کرده و آن را وظیفه خود دانسته و در برابر تفرقه استقامت کرده و خوشبختانه تاکنون موفق بوده‌اند.

اگر امروز ایران اسلامی در بین کشورهای اسلامی مقتدر و باثبات است و دشمنان ما جرئت تجاوز و تعدی به این کشور را ندارند به دلیل وجود وحدت بین شیعه و سنی و رهبری بی‌نظیر حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) است.

کسانی که در بین مسلمانان دامن اختلاف را به وجود می‌آورند و آرامش و آسایش را از آن‌ها سلب می‌کنند، یقیناً آن‌ها قبل از هر چیزی از استکبار جهانی، آمریکا و انگلیس سرچشمه می‌گیرند.

جهان اسلام باید اختلافات جزئی بین خود را کنار بگذارند، در این رابطه استکبار جهانی، دشمن شیعه و سنی بوده و دشمن فرقه خاصی نیست چون آنها با دین مبین اسلام و قرآن کریم مخالف هستند، بنابراین مسلمانان باید با یکدیگر یکدل باشند، تا بتوانند توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.

دشمنان از صدر اسلام تاکنون به‌ویژه در زمان انقلاب اسلامی درصدد ایجاد اختلاف میان اهل سنت و اهل شیعه و به‌ویژه مسلمانان هستند و ضروری است جوانان کشور ما بیش از گذشته در جهت فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری گام بردارند تا نقشه دشمنان به مرحله اجرا درنیاید.
(ائمه جمعه و جماعات مساجد، مدیران و مدرسین حوزه‌های علمیه اهل تسنن خراسان شمالی)

انتهای پیام/