استانها » البرز
کد خبر : 754759
دوشنبه - 10 تیر 1398 - 17:15

مقابله با تبلیغات سوء و تهاجم فرهنگی دشمن از وظایف سازمان تبلیغات است

امام جمعه کرج با تأکید بر اینکه وظایف سنگین و خطیری بر عهده سازمان تبلیغات است، گفت: مقابله با تبلیغات سوء و تهاجم فرهنگی دشمن و هدایت افکار عمومی با استفاده از رسانه ها از جمله وظایف این سازمان است.

مقابله با تبلیغات سوء و تهاجم فرهنگی دشمن از وظایف سازمان تبلیغات است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج ظهر امروز در آئین تودیع و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز که در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، با بیان اینکه سازمان تبلیغات از یادگاران حضرت امام خمینی (ره) و به تعبیر رهبر معظم انقلاب از حسنات و رویش های انقلاب است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بر این سازمان و وظایف آن تأکید بسیاری دارند؛ اگر به وظایف محوله به سازمان تبلیغات دقت کنیم متوجه نقش و اهمیت آن می شویم.

امام جمعه کرج با تأکید بر اینکه وظایف سنگین و خطیری بر عهده سازمان تبلیغات است، مطرح کرد: سیاست گذاری، برنامه ریزی، هدایت، سازماندهی، پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی و مردمی، مقابله با تبلیغات سوء و تهاجم فرهنگی دشمن، هدایت افکار عمومی با استفاده از رسانه ها و تلاش در جهت احیا و اشاعه معارف فرهنگ و تاریخ تشیع از همه راه های ممکن از جمله وظایف این سازمان است.

حسینی همدانی با بیان اینکه امروز دشمن قصد دارد بر روی افکار عمومی تأثیر بگذارد و فکر و باور مردم را تغییر دهد، اظهار کرد: در این عرصه گسترده که دشمن از ابزار، امکانات و شیوه های نوین تبلیغاتی برای دشمنی با اسلام، تشیع و انقلاب بهره می گیرد تا فکر و ذهن مردم را منحرف کرده و آن ها را از ارزش هایشان جدا کند، وظیفه ما چیست؟

وی با اشاره به اینکه در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی و گام دوم قرار داریم و این بیانیه پرمحتوا دستورالعمل ۴۰ ساله آینده ما است، بیان کرد: در گام دوم باید با دقت بیشتری عمل کنیم و یکی از دستگاه هایی که می تواند جلوی شعاری شدن را بگیرد سازمان تبلیغات اسلامی است.

حسینی همدانی مطرح کرد: در این برهه از شرایط باید در مسیر تمدن نوین گام برداریم که این امر مستلزم نیروسازی و تقویت مبانی فکری و عقیدتی عناصر این تمدن است که باید آموزش و پرورش و حوزه های علمیه آن را بسازند؛ ورود نیروهای کارآمد در این زمینه ضروری است و بدون برنامه عمل کردن قابل قبول نیست.

امام جمعه کرج با تأکید بر لزوم اهل طرح و ایده بودن، عنوان کرد: یکی از استراتژی های ما برای مقابله با دشمن در این عرصه، مقاومت است که باید به یک گفتمان تبدیل شود؛ امروز به اسم ایرانیت، زرتشت گری و کوروش گری به اسلام هجمه وارد می کنند و احکام اسلامی و حجاب را به سخره می گیرند.

نماینده ولی ففیه در استان البرز همچنین بر لزوم حرکت کردن با برنامه و چشم انداز، سازماندهی وضعیت مبلغان در ایام تبلیغی و غیرتبلیغی و نیز تشکیل بانک اطلاعاتی مبلغین تأکید کرد.

انتهای پیام/د/۱۱۰۵/س/