استانها » تولیدی » خبر پوششی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 850752
سه شنبه - 16 مهر 1398 - 12:32

مغازه داران قمی کمترین هزینه برای ایمنی خود نمی کنند

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با بیان اینکه در زمینه ایمن کردن محل کار و زندگی باید فرهنگ سازی شود، گفت: بسیاری از مغازه داران پاساژها کمترین هزینه برای ایمنی محل کسب خود نمی کنند.

مغازه داران قمی کمترین هزینه برای ایمنی خود نمی کنند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، عباس جعفری، بافت فرسوده شهر را مهمترین نقطه در معرض آسیب برشمرد و گفت: مناطق یک، هفت، دو و شش شهرداری از جمله نقاط در معرض خطر هستند.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم، اماکن پرتردد عمومی از جمله پاساژها را نیز از دیگر اماکن در معرض آسیب خواند و افزود: برخی از از پاساژهایی که در هسته مرکزی شهر واقع شده و از نظر ساخت دارای قدمت زیادی هستند از نظر سازمان آتش نشانی از ایمنی کامل برخوردار نیستند.
جعفری خاطر نشان کرد: پاساژها به دلیل مالکیت شخصی به صورت هیئت امنایی اداره می شوند و خود مدیران متولی امر ایمنی پاساژ هستند و طبق وظیفه سازمان آتش نشانی از این مراکز بازدید کرده و تذکرات ایمنی به آن ها داده شده است زیرا عمده این ساختمان ها از نظر اطفای حریق وضعیت مساعدی ندارند اما متاسفانه صاحبان مغازه ها کمترین هزینه برای ایمنی نمی کنند.
وی ضمن تاکید بر فرهنگ سازی ایمنی، ابراز داشت: باید مردم به اهمیت دادن به ایمنی محل کار و زندگی خود ترغیب شوند البته در چند سال اخیر اقدامات خوبی شده است اما هنوز نیازمند این فرهنگ سازی هستیم که همه نهادها و ارگان ها و رسانه ها باید به این مسئله بپردازند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم افزود: خوشبختانه در بحث ایمنی زائرسراها گامی رو به جلو برداشته شده است و طی دو سال اخیر ۲۰۰ خانه مسافر و زائر سرا مجهز به خدمات ایمنی شدند.
جعفری با اشاره به ایمنی نبودن شهرک های صنعتی، گفت: ایمنی شهرک های صنعتی به دلیل خارج بودن از شهر در حیطه وظایف سازمان آتش نشانی نیست زیرا ایمنی محدوده خدمات شهری در دستورالعمل ما است اما سازمان آتش نشانی به لحاظ کمک از این واحدهای صنعتی بازدید کرده که متاسفانه این مناطق نیز از لحاظ ایمنی از جهات مختلف در وضعیت مناسبی نیستند و شرکت شهرک ها باید پیگیری نماید و ایمنی را در اولویت کار خود قرار دهد.
وی یادآور شد: در سال های اخیر ۱۲ ایستگاه آتش نشانی افتتاح شده است و نیز نردبان ۴۰ متری به مجموعه سازمان آتش نشانی اضافه شده است و خوشبختانه سازمان شهرداری در زمینه تجهیزات ایمنی تلاش های بسیاری کرده است.