رادیو و تلویزیون » فرهنگ و هنر
کد خبر : 442981
شنبه - 31 شهریور 1397 - 20:04

معرفی جاذبه‌های گردشگری استان گلستان در «گلستانم آرزوست»

مجموعه مستند «گلستانم آرزوست» به تهیه‌کنندگی میترا روحی منش و کارگردانی یاسر طالبی روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

معرفی جاذبه‌های گردشگری استان گلستان در «گلستانم آرزوست»

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از میترا روحی منش  در خصوص این مستند گفت: مجموعه گلستانم آرزوست به دنبال دو مجموعه دیگری که در مازندران و سمنان کار شد،  ساخته‌شده است و می‌کوشد جاذبه‌های تاریخی، گردشگری شهرها و آشنایی با آداب‌ورسوم استان گلستان  را معرفی کند، سعی کردیم در این مستند جاذبه‌های گردشگری این استان شامل آداب‌ورسوم، غذا و پوشاک و مراسم‌های آئینی را به مردم معرفی کنیم.
وی افزود: مردمی که در ایران زندگی می‌کنند، هنوز آن را به‌خوبی نمی‌شناسند. ما در استانی که اقامت داشتیم به‌جایی بسیار زیبا و بکر رسیدیم که حتی محلی‌های آنجا از وجودش بی‌خبر بودند،شاید بسیاری قادر به سفر نباشند اما با دیدن این مجموعه‌ها می‌توانند به مناطقی سفر کنند که هرگز ندیده‌اند.
روحی منش  بابیان اینکه عشق به سرزمینم موجب آفرینش مجموعه مستند «گلستانم آرزوست» شده است، افزود: خرداد سال ۹۶  فرآیند تحقیق و پژوهش این مستند شروع شد و در شهریور کار تولید کلید زده شد.
این تهیه‌کننده درباره ساخت موسیقی گلستانم آرزوست  نیز گفت: موسیقی‌های ما دو بخش است، یک بخش از موسیقی بومی همان منطقه استفاده می‌کنیم و یک بخش هم مربوط به نوازنده‌هایی است که در همان‌جا حضور دارند و هر مجموعه مستند هم موسیقی تیتراژ جداگانه دارد.
مستند «گلستانم آرزوست» در ۲۰ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای در شبکه مستند سیما تولیدشده و شنبه‌ها از ساعت ۲۲ روانه آنتن می‌شود.
این مجموعه مستند با سفر به جای جای استان زیبای گلستان به آشنایی و معرفی جاذبه ها، توانمندی های اقتصادی، سنت‌های بومی و اقوام مختلف و همچنین میراث باستانی، آیین ها و غذاهای محلی می پردازد.

انتهای پیام/