اخبار نهادها و سازمان‎ها » اصفهان » تولیدی » رپرتاژ آگهی » زهرا نصیری
کد خبر : 1029983
چهارشنبه - 28 تیر 1402 - 17:53
با نام شهید ابراهیم هادی مسابقات فوتسال فرهنگیان بالای ۴۰ دراصفهان پایان یافت

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان: تیم‌های اصفهان در بخش مسابقات فرهنگیان دارای رتبه های برترشد/ مسابقات فوتسال فرهنگیان بالای ۴۰ سال سبب انتقال شادابی و نشاط به واحدهای آموزشی است

مسابقات فرهنگیان بعد از وقفه ۱۳ ساله در سال گذشته ازسرگرفته شدو برنامه ریزی برای این مسابقات در سطح وزارت آموزش و پرورش به گونه ای انجام شد که به اذعان بسیاری از مسئولان برگزارکننده مسابقات فوتسال که اصفهان میزبانی آن را برعهده داشت، امسال سطح تیم‌ها وبازی‌ها بسیار بالا پیگیری شد و تیم‌ها باکیفیت و تمرین مناسب در زمین‌بازی حاضر شدند. امسال بخش رقابتی مسابقات فرهنگیان در دو بخش برادران و خواهران در پنج رشته با مزین شدن به نام شهید ابراهیم هادی برگزار شد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان: تیم‌های اصفهان در بخش مسابقات فرهنگیان دارای رتبه های برترشد/ مسابقات فوتسال فرهنگیان بالای ۴۰ سال سبب انتقال شادابی و نشاط به واحدهای آموزشی است

زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مسابقات فرهنگیان بعد از وقفه ۱۳ ساله در سال گذشته ازسرگرفته شدو برنامه ریزی برای این مسابقات در سطح وزارت آموزش و پرورش به گونه ای انجام شد که به اذعان بسیاری از مسئولان برگزارکننده مسابقات فوتسال که اصفهان میزبانی آن را برعهده داشت، امسال سطح تیم‌ها وبازی‌ها بسیار بالا پیگیری شد و تیم‌ها باکیفیت و تمرین مناسب در زمین‌بازی حاضر شدند. امسال بخش رقابتی مسابقات فرهنگیان در دو بخش برادران و خواهران در پنج رشته با مزین شدن به نام شهید ابراهیم هادی برگزار شد.

سال گذشته مسابقات فرهنگیان در سه رشته به میزبانی سه شهر و با شرکت مجموعاً ۱۴۰ هزار معلم ورزشکار برگزار شد اما در سال ۱۴۰۲ این مسابقات با افزایش تعداد رشته‌های ورزشی شامل فوتسال زیر ۴۰ و بالای ۴۰ سال، تنیس روی میز، والیبال، بدمینتون و بسکتبال در سطح آقایان و رشته های تنیس روی میز، والیبال، بدمینتون و بسکتبال برای خواهران در قالب ۱۸۷ هزار نفر شرکت کننده در کشور انجام شد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ربیع پیرامون برگزاری مسابقات فوتسال فرهنگیان بالای ۴۰ که به مدت ۵ روز به میزبانی نصف جهان برگزار شد گفت: هدف از برگزاری این مسابقات انتقال شادابی و نشاط به واحدهای آموزشی بوده است و بزرگ‌ترین سرمایه این مسابقات آشنایی فرهنگیان سایر شهرها با یکدیگر و شکل‌گیری فضایی تعاملی، دوستانه همراه با شادابی نشاط بود.

میزبانی از فرهنگیان باعث افتخار ما بود

آذرکیوان امیرپور با اشاره به اینکه جمعاً ۱۸۷ هزار نفر از فرهنگیان در دو بخش آقایان و بانوان مسابقات خود را از دی ماه سال قبل تا تیرماه آغاز کردند افزود: طی ۵ روز شاهد حضور ۴۶۸ نفر از بازیکنان و کادر فنی ورزشکاران فرهنگی کشور دربخش فوتسال آقایان به صورت کشوری بودیم که میزبانی از فرهنگیان باعث افتخار ما بود.

وی با اشاره به اینکه مسابقات فوتسال فرهنگیان بالای چهل سال از ۲۱ تا ۲۶ تیرماه با حضور ۳۲ تیم شروع شد افزود: وزارت آموزش و پرورش به طورجدی پیگیر برگزاری مسابقات فرهنگیان بود و دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش در این امر تأثیرگذار بود و تلاش بسیاری برای برگزاری مطلوب این دوره از مسابقات انجام شد.

امیر پور، با اشاره به اینکه داوری این مسابقات متشکل از ۲۵ نفر و ۳ سر ناظر و یک نماینده از وزارت خانه بود افزود: میزبانی اصفهان از شرکت کنندگان به این صورت بود که ۱۸ تیم در هتل کوثر و ۱۴ تیم در هتل عالی‌قاپو مستقربودنند و ما سعی کردیم که اوقات خوشی برای شرکت کنندگان سپری شود.

تیم‌های اصفهان در بخش مسابقات فرهنگیان دارای رتبه های برترشد

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه تیم‌های اصفهان در بخش مسابقات فرهنگیان دارای رتبه های برتردر رشته های مختلف شدند افزود: در رشته های والیبال و بسکتبال بانوان فرهنگی اصفهان نایب قهرمان کشور شد، همچنین در والیبال برادران تیم اصفهان رتبه سوم را به دست آورد ودربخش انفرادی تنیس روی میز دو نفر حائز رتبه سوم شدند.

معاون مدیر کل آموزش و پرورش، با اشاره به اینکه در مسابقات فوتسال به اضافه ۴۰ سال ۴ نفرداور از اصفهان حضور داشت افزود: در مابقی رشته ها نیز یک نفر از اصفهان رقابت ها را داوری می کرد.

وی تاکید کرد: سالن های شهید سجادی، سرداران، مجموعه ورزشی امام علی (ع) و سالن خرداد ناحیه ۳ آموزش و پرورش میزبانی مسابقات فوتسال را در اصفهان برعهده داشتند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: چهار تیم شهرستان‌های تهران، هرمزگان، آذربایجان شرقی و زنجان به‌عنوان چهار تیم نهایی معرفی شدند که همگی لایق قهرمانی بودند.

 ورزش فرهنگیان پیشران ورزش دانش‌آموزی است

ناظر مسابقات فوتسال فرهنگیان بالای ۴۰ سال کشور نیزدر آیین اختتامیه این رقابت‌ها گفت: باتوجه‌به الگو بودن معلمان برای دانش‌آموزان فعالیت ورزشی معلمان موجب رشد دانش‌آموزان می‌شود و ورزش فرهنگیان پیشران ورزش دانش‌آموزی است و منجر به مدرسه بانشاط و شاداب می‌شود.

حمیدرضا صائبی افزود: اصفهان میزبانی بسیار مطلوبی از فرهنگیان شرکت‌کننده در مسابقات فوتسال فرهنگیان بالای ۴۰ سال کشور انجام داده است؛ از یک ماه گذشته شاهد این تلاش‌های مسئولان برگزاری در اصفهان بودیم.

وی ادامه داد: توجه به منابع انسانی به‌عنوان محور اسناد بالادستی وزارت آموزش و پرورش موردتوجه است و ورزش فرهنگیان باعث افزایش انگیزه و شادابی این قشر می‌شود.

کیفیت مطلوب میزبانی اصفهان باعث حفظ شأن مسابقات فرهنگیان شد

صائبی گفت: باتوجه‌به الگو بودن معلمان برای دانش‌آموزان فعالیت ورزشی معلمان موجب رشد دانش‌آموزان می‌شود و ورزش فرهنگیان پیشران ورزش دانش‌آموزی است و منجر به مدرسه بانشاط و شاداب می‌شود.

ناظر مسابقات فوتسال فرهنگیان بالای ۴۰ سال کشور بیا بیان اینکه بخش رقابتی مسابقات فرهنگیان در دو بخش برادران و خواهران در پنج رشته با مزین شدن به نام شهید ابراهیم هادی برگزار شد، اضافه کرد: کیفیت مسابقات نسبت به سال گذشته رشد قابل‌توجهی داشت که دلیل آن برنامه‌ریزی مسابقات منطقه‌ای از مهرماه بود و کیفیت تیم‌ها از همان ابتدا مشخص بود.

وی افزود: در این مسابقات مجموعاً ۱۸۷ هزار نفر فرهنگی در مسابقات شرکت داشتند که نشان‌دهنده رشد قابل‌توجه نسبت به سال گذشته است.

ناظر مسابقات فوتسال فرهنگیان بالای ۴۰ سال گفت: اصفهان با میزبانی خوب از جمله کیفیت خوب کف‌پوش و تهویه سالن‌ها و اسکان باعث حفظ شخصیت فرهنگیان و رشد فنی مسابقات و حفظ شأن مسابقات شد.

صائبی اضافه کرد: امیدواریم مسابقات فرهنگیان که باعث ایجاد روحیه و نشاط در بین معلمان است، تداوم داشته باشد و بتوانیم هر ساله میزبان معلمان از سراسر کشور در رشته‌های مختلف باشیم.

استان اصفهان به‌عنوان قهرمان اخلاق در مسابقات فوتسال شناخته شد

درآئین پنج روز رقابت فشرده فرهنگیان دربخش مسابقات فوتسال که در چهار سالن نصف جهان برگزار شد در نهایت تیم‌های شهرستان‌های تهران و هرمزگان با شکست رقبا به فینال مسابقات رسیدند و در ورزشگاه مجتمع امام علی (ع) به مصاف هم رفتند که در نهایت تیم شهرستان‌های تهران با نتیجه ۲ بر صفر رقیب خود را شکست داد و در مجموع تهران، هرمزگان، آذربایجان شرقی و زنجان به‌عنوان چهار تیم نهایی معرفی شدند.

همچنین مصطفی حق‌شناس آقای گل از استان گیلان، ابوالفضل شعبانی فنی‌ترین بازیکن از شهرستان‌های تهران و نادر آزاد دروازه‌بان برتر از شهرستان‌های تهران معرفی شدند.

 

زهرا نصیری