به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از سازمان تأمین اجتماعی، محمدرضا بادامچیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، و قاسم میرزایی نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به اتفاق ناهید حیدری، مدیرکل تامین‌اجتماعی غرب تهران بزرگ به مناسبت هفته تامین‌اجتماعی در شعبه ۳۳ تامین‌اجتماعی حضور یافته و ضمن بازدید از بخش‌های گوناگون این شعبه، در جریان روند ارائه خدمات به‌ویژه خدمات غیرحضوری و میز خدمت قرار گرفتند.

ناهید حیدری، مدیرکل تامین‌اجتماعی غرب تهران بزرگ، ضمن تبریک به مناسبت هفته تامین‌اجتماعی، با اشاره به برخورداری بیش از ۴۲ میلیون نفر از جمعیت کشور از پوشش بیمه تامین‌اجتماعی، یکی از چشم‌اندازهای مهم سازمان تامین‌اجتماعی را بر اساس سند راهبردی این سازمان، گسترش نظام آی.تی و خدمات الکترونیک سازمان برشمرد.

وی در ارائه گزارش عملکرد این اداره‌کل با بیان اینکه بیش از ۳ میلیون و ۶۲۰ هزار نفر از جمعیت شهر تهران در این اداره‌کل زیر پوشش تامین‌اجتماعی قرار دارند، افزود: همچنین حدود ۳۲۵ هزار مستمری‌بگیر اصلی، حدود ۱۲۰ هزار کارگاه فعال و ۲۵۰ هزار کارگاه فعال و غیرفعال از خدمات تامین‌اجتماعی این اداره‌کل برخوردارند.

مدیرکل تامین‌اجتماعی غرب تهران بزرگ اظهار کرد: همچنین در این اداره‌کل ۱۸ هزار کارگر ساختمانی و بیش از ۴ هزار نفر قالی‌باف زیر پوشش تامین‌اجتماعی هستند و نیز ۱۹ هزار و ۸۵۰ نفر از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند و خدمات تامین‌اجتماعی این اداره‌کل از طریق ۱۵ شعبه، ۸ شعبه اقماری و ۲۳ کارگزاری به جامعه بیمه‌شده، مستمری‌بگیران و کارفرمایان ارائه می‌شود.

حیدری با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم دکتر نوربخش، مدیرعامل فقید سازمان تامین‌اجتماعی تصریح کرد: طرح خدمات غیرحضوری که به عنوان طرح مرحوم دکتر نوربخش از آن یاد می‌شود، یکی از دستاوردهای ماندگاری است که از جانب ایشان در سازمان باقی خواهد ماند.

وی با اشاره به آدرس سایت خدمات غیرحضوری به نشانی eservices.tamin.ir اظهار داشت: از طریق خدمات این سایت، دیگر نیازی به صرف وقت شهروندان بیمه شده و کارفرمایان و تردد در کلانشهرهای دارای ترافیک سنگین وجود ندارد. همچنین در این سایت آموزش گام‌به‌گام برای نحوه استفاده از خدمات وجود دارد و علاوه بر آن اطلاع‌رسانی لازم از طریق تلویزیون‌هایی که در سالن‌های انتظار قرار دارند، ارائه می‌شود و نیز در هر یک از شعب، یک باجه آموزش خدمات غیرحضوری برای مراجعه کننده‌ها تعبیه شده است تا استفاده از این‌گونه خدمات در بین مردم نهادینه شود.

مدیرکل تامین‌اجتماعی غرب تهران بزرگ با تاکید بر ارائه خدمات با کیفیت و سرعت توأم با احترام به جامعه هدف بر اساس راهبرد مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی، بهره‌مندی از خدمات غیرحضوری از طریق اپلیکیشن موبایل و استقرار میز خدمت در شعب بیمه‌ای را از دیگر امکانات در زمینه تسهیل ارائه خدمات بیان کرد.

حیدری با بیان اینکه بخشودگی جرایم بیمه‌ای به عنوان ابزار مهمی در راستای رونق تولید است، گفت: بحث بخشودگی جرایم فرصت مجددی را برای کارفرماهایی که به‌دلیل بحران‌ها، تحریم‌ها و نوسانات ارزی دچار آسیب شده‌اند، ایجاد می‌کند تا بتوانند بدهی‌های معوق خود را با مراجعه به شعب و انتخاب شیوه‌های پرداخت، بپردازند. چنان‌چه کارفرمایان بخواهند حق‌بیمه‌های معوق خود را در قالب تقسیط یک ساله بپردازند، از ۱۰۰ درصد جرایم معاف خواهند بود و چنان‌چه در قالب یک‌ونیم سال تا سقف ۳۶ ماه تقسیط انجام دهند، می‌توانند به ازای هر ۶ ماه اضافه، ۱۵ درصد از جرایم را پرداخت و در مدت ۳۶ ماه نیز ۵۰ درصد جرایم را معاف و ۵۰ درصد را پرداخت کنند.

وی همچنین یکی دیگر از مشوق‌های بیمه‌ای را ابلاغ ۱۷ ماده‌ای مشوق‌های بیمه‌ای از سوی وزیر کار برشمرد و اظهار کرد: یکی از مفاد این دستورالعمل، مربوط به بحث قراردادهای پژوهشی است که بر اساس آن تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت‌‌های کار، بهداشت، علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسیده است مبنی بر اینکه کلیه قراردادهای پژوهشی بدون ضریب محاسبه و مفاصا حساب ارزیابی می‌شود.

مدیرکل تامین‌اجتماعی غرب تهران بزرگ در پایان، اداره‌کل غرب تهران بزرگ را قطب صنعت تهران خواند که همه همکاران این اداره‌کل با تمام توان در رفع نیازهای بیمه‌ای کارفرمایان، بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران در تلاش هستند.

اقدامات تامین‌اجتماعی در راستای توسعه الکترونیک شایسته است

مهندس قاسم میرزایی‌نکو نماینده مردم دماوند و فیرزوکوه در مجلس شورای اسلامی در این بازدید ضمن گرامی داشت یاد و خاطره مرحوم دکتر نوربخش و عبدالرحمن تاج‌الدین نقش آنها را در ایجاد تغییرات مثبت و سازنده سازمان تامین‌اجتماعی بی‌نظیر عنوان کرد و گفت: سازمان تامین‌اجتماعی اقدامات خوب و شایسته‌ای در راستای توسعه دولت الکترونیک انجام داده که تاثیرات مثبت آن نه تنها در سطح سازمان بلکه در کشور نیز مشهود است.

وی نیز در ادامه ضمن تقدیر از زحمات مدیر اداره کل غرب تهران گفت: مدیریت خوب و قابل تحسین ناهید حیدری نشان می‌دهد که زن‌ها در عرصه مدیریتی بسیار توانمند و قدرتمند هستند و امیدوارم وی نیز تجربیات خود را در اختیار سایر افراد سازمان قرار دهد تا چنین افرادی بیش از بیش در سطح سازمان تکثیر شوند.

مطالبات تامین اجتماعی را با جدیت دنبال می کنیم

محمدرضا بادامچی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش این سازمان هستند لذا دشواری کار آن بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

وی با اشاره به توسعه خدمات غیرحضوری توسط سازمان گفت: توسعه دولت الکترونیک یکی از ارکان توسعه جامعه است و خوشبختانه سازمان تامین‌اجتماعی در این حوزه گام‌های خوبی برداشته اما هنوز اقدامات زیادی در این حوزه باقی مانده است.

این نماینده مجلس با بیان این‌که جمعیت سالخورده کشور در حال افزایش است، افزود: هرچند سن امید به زندگی در افراد افزایش یافته اما بیشتر سالمندان کشور، ۱۰ سال آخر عمر خود را با انواع بیماری‌های مختلفی مواجه هستند و نیاز به مراقبت‌های درمانی دارند و ناتوان تلقی می‌شوند اما در کشورهای توسعه یافته آنچنان مورد توجه قرار دارند که حتی از سال‌های آخر عمر خود به خوبی می‌توانند استفاده کنند. لذا سازمان باید این گروه از افراد را بیشتر مورد توجه قرار دهد و اقدامات و برنامه‌های لازم را برای توانمندی سالخوردگان طرح‌ریزی کند و نمایندگان مجلس نیز در پیاده‌سازی آن کمک خواهند کرد.

بادامچیان به پی‌گیری مطالبات سازمان از دولت اشاره کرد و گفت: با جدیت به دنبال وصول مطالبات سازمان هستیم و یکی از اهداف ما در مجلس وصول این مطالبات براساس نرخ روز است.

وی با تاکید بر ایجاد شفافیت در سازمان‌ها و همچنین نهادهای دولتی افزود: شفافیت در امور باعث جلب اعتماد مخاطبان به سازمانها و نهادها خواهد شد از این‌رو براساس برنامه ششم توسعه، همه ارگان‌ها و افرادی که از بیت‌المال حقوق دریافت می‌کنند باید حقوق دریافتی خود را در سامانه استخدام کشوری ثبت کنند که در حال حاضر تنها قوه‌قضاییه و صداوسیما نسبت به انجام آن تاخیر کرده‌اند. سازمان تامین‌اجتماعی نیز می‌تواند با ایجاد این‌گونه شفافیت‌ها، اعتماد و رضایت مخاطبان خود را افزایش دهد.

این نماینده مجلس ادامه داد: طرح سه جانبه گرایی از سوی نمایندگان کانون‌های بازنشستگی و کارگری در مجلس با جدیت در حال پی‌گیری است و خوشبختانه وزیر رفاه، کار و تعاون در این مورد بسیار مصمم است. وضعیت نابسامان سازمان ناشی از تصمیمات یکطرفه دولت است و امیدواریم با تحقق سه جانبه‌گرایی، همه گروه‌های کارگری‌، کارفرمایی و دولت نقش یکسانی در تصمیمات داشته باشند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر کشور با تحریم مواجه است و در یک جنگ تمام عیار قرار دارد، بنابراین چندین طرح و لایحه برای حمایت از تولید کنندگان در دستور کار مجلس قرار گرفته که یکی از آنها طرح بخشودگی جرائم است.

گفتنی است میانگین بهره‌مندی از خدمات غیرحضوری در اداره‌کل غرب تهران بزرگ حدود ۸۰ نفر است و در هر ساعت، ۹۰۰ نفر به میز خدمت شعب این اداره‌کل مراجعه می‌کنند.