استانها » اصفهان » تولیدی » فرزانه افسرطه » گزارش-مصاحبه
کد خبر : 525745
پنجشنبه - 24 آبان 1397 - 12:11

مصرف بهینه انرژی برق، مسئولیت اجتماعی ماست

شرکت توزیع برق استان اصفهان با حضـور در بیسـت‌وچهارمیـن نمایشـگاه اتوکام از اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای مختلفی به عنوان راه‌های ارتباطی جدید و پیام‌رسان در جهت توسعه خدمات الکترونیک به مشترکان خود با شعار «مصرف بهینه انرژی برق، مسئولیت اجتماعی ماست» رونمایی می‌کند.

مصرف بهینه انرژی برق، مسئولیت اجتماعی ماست

به گزارش پایگاه خبری ربیع، شرکت توزیع برق استان اصفهان با حضـور در بیسـت‌وچهارمیـن نمایشـگاه اتوکام از اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای مختلفی به عنوان راه‌های ارتباطی جدید و پیام‌رسان در جهت توسعه خدمات الکترونیک به مشترکان خود با شعار «مصرف بهینه انرژی برق، مسئولیت اجتماعی ماست» رونمایی می‌کند.
شفافیت، سهولت و کاهش هزینه‌ها
امیر رمضانی، مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان، در گفت‌وگو با خبرنگار ما در غرفه این شرکت، با ابراز اینکه نمایشگاه می‌تواند در اعلام سیاست‌های کلان کشور راهگشا باشد، استفاده از تکنولوژی‌های روز در سیستم‌های کامپیوتری، نرم‌افزاری و اپلیکیشن‌ها را در راستای سهولت دسترسی مردم به خدمات مختلف عنوان کرد و از نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های فخیم (مدیران)، پیام‌رسان‌های بله و گپ، بینا و ساپ نام برد.
وی گفت: در مرکز سمیع شرکت توزیع برق استان، اقداماتی انجام شده تا از مراجعه مشترکان کاسته شود و متقاضیان انشعاب در هر زمانی فقط با تماس تلفنی و بدون مراجعه، خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.
وی با اشاره به اهمیت شفافیت افزود: با این سیستم‌ها توانستیم شفافیت را وارد شبکه کنیم؛ ضمن آنکه با سهولت بیشتر قابل اجراست.
وی کاهش هزینه‌ها را از دیگر مزایای این اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارها خواند که برای مردم و شرکت توزیع، مقرون به صرفه است.
رمضانی با اشاره به ۲۲ هزار مشترک دیماندی در سطح استان، از کاهش مراجعه ۳۰ نفر از پرسنل به دلیل امکان قرائت از راه دور خبر داد و افزود: امکان قرائت کنتور و میزان مصرف انرژی کارخانه از طریق این سیستم فراهم شده است.
رمضانی منافع حاصل از اجرای نرم‌افزار «بینا» (برنامه یکپارچه نظارت و کنترل پروژه استان اصفهان) را حذف مستندات فیزیکی نظارتی، مکانیزه‌شدن همه فرایندهای کنترل پروژه، کاهش مراجعات حضوری پیمانکاران و قابلیت انجام درخواست‌های نظارتی به صورت آنلاین، افزایش حضور فیزیکی ناظران در حین اجرای پروژه، بهبود نظارت بر اجرا و افزایش کیفیت پروژه، امکان تعریف شاخص برای فرایندهای نظارتی و دریافت انواع گزارش‌های مدیریتی، سرعت و دقت بیشتر و امکان رؤیت مراحل مختلف پروژه برشمرد.
وی مزایای سامانه «ساپ» (سامانه انتخاب پیمانکار) را کاهش مراجعات، ایجاد بستر رقابتی سالم، توزیع عادلانه پروژه‌ها بین پیمانکاران، امکان امتیازبندی پروژه‌ها، کاهش هزینه‌ها، امکان رؤیت لیست مصالح، نقشه طرح و متمم دستورکار عنوان کرد.
رمضانی در بیان خدمات اپلیکیشن فخیم (مدیران) گفت: دسترسی آسان مدیران و کارشناسان صنعت توزیع برق کشور به شاخص‌های کلیدی عملکرد لحظه‌ای از طریق اپلیکیشن اندروید و IOS امکان‌پذیر است و در اپلیکیشن فخیم (مدیران) امکان دیدن قبوض و پرداختی‌ها، درخواست فروش انشعاب، درخواست خدمات پس از فروش، سامانه مدیریت مصرف نمایش و زمانبندی خاموشی‌ها وجود دارد.
فراسامانه خدمات یکپارچه مشترکان
نوشین خجسته، مدیر دفتر فناوری اطلاعات شرکت توزیع برق استان، با اشاره به توسعه درگاه‌های ارتباطی و تعامل با مشتری از طریق نرم‌افزارها در معرفی نرم‌افزار فخیم (فراسامانه خدمات یکپارچه مشترکان) گفت: امکان رصد و نمایش برخط شاخص‌های کلیدی عملکرد شرکت‌های توزیع کشور، فراسامانه اطلاعاتی روزآمد و زیرساخت تصمیم‌گیری‌های مدیریتی، نمایش نمودار شاخص‌ها از سطح کشور تا سطح شهرستان‌ها، قابلیت تعیین طبقات استاندارد عملکرد و نمایش براساس وضعیت و جایگزینی امن برای گزارش‌ها و آمارهای ارسالی شرکت‌های توزیع کشور به شرکت توانیر وجود دارد.
سامانه اطلاعات مکانی
هاشمی، متولی طرح GIS (سامانه اطلاعات مکانی)، خدمات این اپلیکیشن را برداشت اطلاعات GIS تأسیسات شبکه ۲۳ شهرستان، طراحی و پیاده‌سازی پرتال سازمانی GIS با قابلیت اطلاعات شبکه، پشتیبانی و نمایش تصاویر ماهواره‌ای، پیاده‌سازی سامانه اطلاع‌رسانی خاموشی‌ها با امکان نمایش محدوده روی نقشه، ارتباط با سامانه پایش، نگهداری و تعمیرات شبکه (سپنتا)، ارتباط با سامانه ثبت حوادث، ارتباط با نرم‌افزار مانیتورینگ، کنترل و اتوماسیون شبکه و خدمات دیگر عنوان کرد.
سامانه پایش، نگهداری و تعمیرات
عظیمی به تشریح مزایای سامانه پایش، نگهداری و تعمیرات در استان با عنوان «سپنتا» پرداخت که شامل افزایش سرعت بازدید و پایش شبکه‌ها، ارتقای کیفیت بازدید، مکانیزاسیون فرایندهای مرتبط با تعمیرات پیشگیرانه و کاهش خطای انسانی در این فرایند
است.
وی قابلیت سامانه را اجرای فرایندها بر بستر GIS، ارتباط بر خط با سامانه‌های ثبت حوادث، بودجه، مالی و حسابداری، انبار و تمامی امور نظارت و کنترل پروژه، گزارش‌های تحلیلی و منوی تخصصی روشنایی معابر برشمرد.
فاضل به سامانه ثبت حوادث (ناب) اشاره کرد و افزود: این سامانه، ایجاد بستری برای رؤیت یکپارچه ثبت حوادث برق، اتصال به سامانه GIS، رهگیری اجناس مصرفی، متصل به سامانه پاسخگویی خودکار و مدیریت تماس‌های بهمنی، متصل به سامانه نیرونگار و تعامل دوطرفه با مشترکان، محاسبه شاخص‌های قابلیت اطمینان و ارتباط با سایر نرم‌افزارهای سطح شرکت را میسر می‌سازد.