رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان اعلام کرد:

مشکلات آب و زاینده رود بدلیل قهر دولت مرکزی با استان اصفهان است

در گردهمایی پایان سال اعضای پارلمان بخش خصوصی به میزبانی اتاق بازرگانی اصفهان که با حضور نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مدیران استانی برگزار شد، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با تاکید بر تحقق زاینده رودجاری، قطار سریع السیر اصفهان تهران و فرودگاه اصفهان، خشکی زاینده رود را ناشی از قهر دولت مرکزی با اصفهان اعلام کرد.

مشکلات آب و زاینده رود بدلیل قهر دولت مرکزی با استان اصفهان است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، در گردهمایی پایان سال اعضای پارلمان بخش خصوصی به میزبانی اتاق بازرگانی اصفهان که با حضور نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مدیران استانی برگزار شد، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با تاکید بر تحقق زاینده رودجاری، قطار سریع السیر اصفهان تهران و فرودگاه اصفهان، خشکی زاینده رود را ناشی از قهر دولت مرکزی با اصفهان اعلام کرد.

دفاع از حقوق حقه مردم اصفهان باید ادامه یابد

سیدعبدالوهاب سهل آبادی در گردهمایی فعالان اقتصادی و جلسه پایانی دوره هشتم اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به کسب رتبه‌های اول اتاق اصفهان در بخش‌های آموزش، روابط عمومی، شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، بیان کرد: اتاق اصفهان در سطح بین المللی جایگاه خوبی دارد و بعداز بیش از صدسال به نمایندگی اتاق‌های ایران به عنوان نماینده ایمیدرو برگزیده شده است. وی با تقدیر از حضور و همراهی فعالان اقتصادی استان، اخذ SPX از یک سازمان بین المللی برای ایران و اتاق اصفهان، انتخاب صادرکننده نمونه ملی از اصفهان و رساندن مشکلات اقتصادی اصفهان در گوش مسئولان ملی را حاصل تلاش و حضور اعضای پارلمان بخش خصوصی دانست. سهل آبادی بیان داشت: اتاق متعلق به همه کسانی است که به فعالیت‌های تولیدی، صادرات و واردات و نجات کشور علاقه دارند و مسیر ما تحت پرچم جمهوری اسلامی، کمک به اقتداروآبروی نظام و کشور و سرمایه‌هایی است که خون جوانان زیادی برای آنها ریخته شده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به مشکلات صنایع و کشاورزان استان اصفهان تصریح کرد: اگر در اصفهان کم آبی است، بدلیل قهرطبیعت نیست، بلکه قهر دولت مرکزی با اصفهان است و حق نیست با استانی که بیشترین شهید و جانباز، کمترین اسیر در دوران دفاع مقدس و میزبانی استان‌های جنگزده را داشته و در همه صحنه‌ها حامی مردم و دولت بوده است، اینگونه برخورد شود. وی با ابراز گلایه از امام جمعه اهواز که استفاده از آب زاینده رود برای کشاورزان شرق اصفهان را حرام دانسته، تاکید کرد: دفاع از حقوق حقه مردم اصفهان باید ادامه یابد. سهل آبادی سه رکن مهم در توسعه و حل مشکلات اصفهان را آب زاینده رود و حقابه گاوخونی، راه آهن سریع السیر اصفهان تهران و فرودگاه برای تسهیل در امور صادرات و واردات و توسعه گردشگری اعلام کرد.

حیات و زندگی در اصفهان درگرو زاینده رود

حجه الاسلام موسوی لارگانی، رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، با تقدیر از خدمات هیات نمایندگان اتاق در ۴ سال اخیر، فعالیت شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در دفاع از حق مردم اصفهان و استفاده از لوایح و مصوبات اتاق اصفهان برای کل کشور را، ارزشمند خواند و ابراز امیدواری کرد که هیات نمایندگان جدید بتوانند با پشتکار و اتحاد به حل مشکلات اصفهان کمک کنند.

موسوی لارگانی با اشاره به انسجام خوبی که در این دوره بین نمایندگان استان اصفهان در مجلس هست، تأثیر استعفای نمایندگان را، تشکیل ستاد احیای زاینده رود و صحبت برسر تخصیص بودجه به احیای آن را مطرح کرد و افزود: ما بر قول خود هستیم و اگر خواسته نمایندگان محقق نشود، ماندن ما در مجلس صلاح نیست که این قطعاً زیبنده نظام نیست. وی با تاکید بر اتحاد برای احقاق حق مردم اصفهان که حقیقتاً در سالهای اخیر نادیده گرفته شده، از اصفهان ستیزی در مجلس و دستگاه دولت ابراز تأسف کرد و دلایل آن را مربوط به مدیران اصفهانی دانست که در استقبال از مقامات تهرانی، فقط از فرودگاه تا هتل عباسی و چهارباغ دیدن می‌کنند و از اوج مشکلات اصفهان غافل مانده‌اند.

موسوی لارگانی، سهم پرداخت مالیات و عوارض اصفهان به خزانه کشور را ۸۵ هزار میلیاردتومان اعلام کرد و گفت: این درحالی است که در ردیف تخصیص بودجه، استان اصفهان در رده‌های آخر است.

اجتناب از نگرش سیاسی در تصمیم گیری

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با تاکید بر تغییر رویه اعمال نگرش سیاسی در تصمیم گیری‌ها، گفت: اینکه اصلاح طلب یا اصولگرا در مقابل هم قرار گیرند، مانع حل مشکلات می‌شود. وی در تأیید سخنان سهل آبادی برای جاری شدن آب در زاینده رود، قطار سریع السیر و فرودگاه، افزود: اصفهان زمانی به توسعه پایدار دست می‌یابد که آب در رودخانه جاری باشد. درغیر اینصورت زندگی در اصفهان امکانپذیر نیست و اگر حیات اصفهان که بودجه یازده استان را تأمین می‌کند به مخاطره افتدتهدیدی برای کل کشور خواهد بود.

بخش خصوصی باید جایگزین اقتصاد دولتی شود

مسعود گلشیرازی، رئیس کمیسیون تجارت و خدمات اتاق بازرگانی اصفهان در اشاره به پایان سال حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی، لزوم ارزیابی دراین راستا را مطرح کرد و گفت: هرچند بدلیل نرخ ارز، صادرات مطلوب بوده، اما محیط کسب و کار نگران کننده است و نیاز مبرم به بازنگری دارد. وی با استناد به تاکید مقام معظم رهبری بر کاهش سهم اقتصاد دولتی و جایگزینی بخش خصوصی، تحقق مدیریت جهادی را ضروری دانست و گسترش نقش مردم و جوانان بعنوان سرمایه اصلی برای تحقق گام دوم انقلاب را ضروری خواند.