تازه های تکنولوژی » سخت افزار » فناوری و ارتباطات
کد خبر : 257510
سه شنبه - 14 فروردین 1397 - 15:23

مشخصات نهایی و قیمت نسل دوم پردازنده‌های Coffee Lake-S اینتل

انتظار می‌رود اینتل طی روزها یا نهایتاً چند هفته پیش رو، نسل دوم از پردازنده‌های دسکتاپ Coffee Lake-S را در کنار چیپ ست‌های جدید سری ۳۰۰ روانه بازار کند. اما پیش از آن شاهد لو رفتن بسیاری از جزئیات هستیم.

مشخصات نهایی و قیمت نسل دوم پردازنده‌های Coffee Lake-S اینتل

به گزارش پایگاه خبری ربیع،انتظار می‌رود اینتل طی روزها یا نهایتاً چند هفته پیش رو، نسل دوم از پردازنده‌های دسکتاپ Coffee Lake-S را در کنار چیپ ست‌های جدید سری ۳۰۰ روانه بازار کند. اما پیش از آن شاهد لو رفتن بسیاری از جزئیات هستیم.

اولین چیزی که اینتل رونمایی خواهد کرد، چیپ ست‌های جدید سری ۳۰۰ برای مادربردهای جدید هستند. این چیپ ست‌ها جایگزین سری ۲۰۰ می‌شوند که اینتل آنها را توسط پردازنده‌های جدید تغذیه خواهد کرد.

تاکنون عرضه ۹ مدل پردازنده Coffee Lake-S جدید از جمله مدل‌های کم مصرف با پسوند T تأیید شده است که مدل های T برای کاربران معمولی بی اهمیت هستند و آنها در عمل ۳ مدل پردازنده جدید پیش روی خود خواهند یافت. همچنین تاکنون مدل‌های Celeron و Pentium تأیید نشده‌اند. این بار خبری از مدل‌های جدید از سری Core i7 نیست و پردازنده‌های جدید به دو سری Core i5 و Core i3 تعلق دارند.

اولین پردازنده جدید Core i5-8600 است که در مقایسه با مدل K، دارای فرکانس پایه هسته پایین‌تر و توان طراحی گرمایی ۶۵ وات است. این مدل قابل اورکلاک نیست اما با قیمت ۲۱۳ دلار عرضه می‌شود که ۴۴ دلار ارزان‌تر از مدل ۸۶۰۰K است.

اینتل یک پردازنده جدید دیگر از سری Core i5 دارد و آن Core i5-8500 است. این پردازنده داری فرکانس پایه هسته ۳.۰ گیگاهرتز، فرکانس توربو بوست حداکثر ۴.۱ گیگاهرتز و توان طراحی گرمایی ۶۵ وات است. Core i5-8500 با قیمت ۱۹۲ دلار عرضه خواهد شد که ۱۰ دلار گران‌تر از Core i5-8400 فعلی است.
در نهایت به Core i3-8300 می‌رسیم که یک پردازنده چهار هسته‌ای با فرکانس پایه ۳.۷ گیگاهرتز است و خبری از مکانیزم توربو بوست نیست. این پردازنده با قیمت ۱۳۸ دلار عرضه خواهد شد که ۲۱ دلار گران‌تر از Core i3-8100 فعلی است.

همان‌طور که احتمالاً متوجه شده‌اید، پردازنده‌های جدید در مقایسه با مدل‌های هم رده از نسل هفتم یا همان Kaby Lake S، بین ۱۰ الی ۳۰ دلار گران‌تر هستند.