ابراهیم قربانی » تولیدی » خبر تنظیمی » کاشان » گزارش تصویری
کد خبر : 742595
دوشنبه - 27 خرداد 1398 - 12:32
فرماندار ویژه کاشان

مسئله حجاب راه حل فرهنگی می طلبد

 آموزش مهارت‌های زندگی، گامی موثر برای ارتقای وضعیت اوقات فراغت زنان است.

مسئله حجاب راه حل فرهنگی می طلبد

 به گزارش پایگاه خبری ربیع، آموزش مهارت‌های زندگی، گامی موثر برای ارتقای وضعیت اوقات فراغت زنان است.

نخستین کارگروه بانوان و خانواده فرمانداری ویژه کاشان با دستور کار حجاب و عفاف و همچنین برنامه های اوقات فراغت بانوان به ریاست فرماندار ویژه کاشان در سالن جلسات فرمانداری کاشان برگزار شد.

فرماندار ویژه کاشان در نخستین کارگروه بانوان و خانواده با تاکید بر اولویت کار فرهنگی و فرهنگ سازی برای اصلاح پوشش خارج از عرف گفت: گزارشات حاکی از این است که تعداد افرادی که پوشش خارج از عرف جامعه دارند نسبت به جمعیت شهروندان و حتی تعداد گردشگران در این شهرستان، موردی است و برای اصلاح این موارد باید فرهنگ سازی در اولویت اقدامات قرار گیرد.

علی اکبر مرتضایی افزود: بانوان در ادارات می توانند بهترین نمونه برای ارائه الگوی حجاب اسلامی در جامعه باشند و این الگودهی به جامعه می تواند ابتدا از ادارات شهرستان شروع شود و در سطح جامعه تسرّی یابد.

وی تاکید کرد تبیین و الزام گردشگر به رعایت حجاب اسلامی در زمان محدود حضور او در شهرستان چندان میسر نیست اما پایبندی بانوان این شهرستان به حجاب و ترسیم الگویی عینی در این خصوص، می تواند حامل بهترین پیام برای گردشگران و میهمانان باشد.

مرتضایی با اشاره به شرایط آمرین به معروف، در خصوص آموزش فعالان در این عرصه تاکید کرد و گفت: با اولویت اقدامات فرهنگی و همچنین اطلاع رسانی صحیح، با یک زبان لین و با یک شیوه درست برقراری ارتباط که واکنش منفی در پی نداشته باشد و بهره گیری از ایده های جدید، می توان به اصلاح امر از طریق دستگاه های متولی امیدوار بود.

فرماندار ویژه کاشان در باب اوقات فراغت زنان نیز گفت: آموزش مهارت‌های زندگی، یکی از موثرترین گام ها برای ارتقای وضعیت اوقات فراغت زنان است، این آموزش ها با ایجاد شناخت و آگاهی لازم موجب خواهد شد گذران اوقات فراغت به یک مطالبه جدی برای آنها بدل شود و برای بهبود شرایط اوقات فراغت خود تلاش داشته باشند.

مرتضایی در ادامه به سهم کم فعالیت های جسمانی در اوقات فراغت زنان اشاره کرد و افزود: باید دستگاه های متولی به ویژه شهرداری ها با جذب مشارکت خیرین و سرمایه گذاری بخش خصوصی علاوه بر توسعه فضای عمومی در خصوص راه اندازی و گسترش مراکز تفریحی ورزشی چندمنظوره با قابلیت نگهداری از کودکان اقدام کنند.

وی بر رفع محدودیت های مالی به ویژه برای زنان سرپرست خانواده در این حوزه تاکید کرد و گفت: بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان دستگاه های حمایتی باید برای غنی سازی اوقات فراغت جامعه تحت پوشش به ویژه دختران و زنان در سطح شهرستان برنامه های اجرایی ارائه کنند و محدودیت های مالی نمی بایست مانع از بهره مندی این قشر از امکانات حداقلی در گذران اوقات فراغت شود.

گفتنی است کارگروه بانوان و خانواده هر یک ماه یک بار با ریاست فرماندار کاشان به دبیری امور بانوان و خانواده فرمانداری تشکیل می شود.