حج و زیارت و وقف » فرهنگ و هنر
کد خبر : 721005
چهارشنبه - 1 خرداد 1398 - 11:34

مسؤول جدیدی برای پیگیری مطالبات خانواده شهدای حج ۹۴ منصوب شد

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به فاجعه منا گفت: به منظور پیگیری مطالبات و دغدغه‌های خانواده شهدای منا و مسجدالحرام، حجت‌الاسلام شهسواری به عنوان مسؤول مستقیم در این حوزه تعیین می‌شود.

مسؤول جدیدی برای پیگیری مطالبات خانواده شهدای حج ۹۴ منصوب شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با جمعی از خانواده شهدای منا با بیان اینکه حادثه منا در روز عید قربان سال ۹۴ از تلخ‌ترین حوادث برای ایرانیان بود، گفت: همه ما در مجموعه حج و زیارت لباس خدمت و خدمتگزاری به تن کرده‌ایم و باید پاسخگوی نیاز و خواست مردم در این حوزه باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالفتاح نواب افزود: از این رو پیگیری دغدغه‌های خانواده‌های معظم شهدای منا و مسجدالحرام را در چارچوب توان و اختیارات خودوظیفه می‌دانیم و در این راستا گام بر می‌داریم.

علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت هم در این دیدار رسیدگی به امور شهدای منا و مسجدالحرام را به عنوان یکی از اولویت‌های این سازمان عنوان کرد.

 رشیدیان در موضوع درخواست خانواده شهدای منا برای احداث یادمان این شهدای گرانقدر و نامگذاری خیابانی در شهرهای مختلف بنام این شهدا گفت: این موضوع از طریق شوراهای شهرها پیگیری می‌شود.

وی اظهار داشت: همچنین مشکلات خانواده این شهدا با بنیاد شهید و امور ایثارگران هم دنبال می‌شود ضمن آنکه برخی ابهاماتی که در خصوص بیمه شهدا از سوی خانواده‌های آنان طرح شده را نیز بررسی خواهیم کرد و بدین منظور یک نفر به صورت مشخص این موضوع را دنبال می‌کند.

رشیدیان همچنین با تاکید بر برگزاری مراسم سالگرد شهدای منا افزود: به منظور پیگیری مطالبات و دغدغه‌های خانواده شهدای منا و مسجد الحرام حجت الاسلام شهسواری مشاور امور ایثارگران، جانبازان و شهدای ریاست سازمان حج و زیارت به عنوان مسؤول مستقیم در این حوزه تعیین می‌شود تا این مباحث را در ارتباط مستقیم با خانواده شهدای منا دنبال و برای رفع آنها اقدامات لازم را دنبال کند.

حادثه منا در جریان مراسم حج تمتع  سال ۱۳۹۴ در مکه رخ داد و طی آن ۴۶۴ زائر ایرانی در روز عید قربان به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/