استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 771175
چهارشنبه - 26 تیر 1398 - 21:05

مرکز نیکوکاری شهدای اصناف بجنورد افتتاح شد

نخستین مرکز نیکوکاری اصناف خراسان شمالی با حضور رئیس اتاق اصناف بجنورد و مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در مرکز استان به افتتاح و بهره‌برداری رسید.

مرکز نیکوکاری شهدای اصناف بجنورد افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد،  مهدی امیدوار صبح امروز در مراسم افتتاح نخستین مرکز نیکوکاری اصناف خراسان شمالی در بجنورد اظهار کرد: مجموعه اصناف علاوه بر فعالیت‌های اقتصادی، در مسائل و موضوعات اجتماعی نیز پیش‌قدم بوده‌اند و امروز با راه‌اندازی مرکز نیکوکاری بر مدیریت کمک‌های اصناف به نیازمندی اقدام می‌شود.

نماینده خراسان شمالی در اتاق اصناف ایران همچنین راه‌اندازی این مرکز را باعث رشد کمک‌های کسبه و بازاریان استان دانست و افزود: کمک این مرکز نیکوکاری به بازاریان می‌تواند گره‌ای از مشکلات آنان را باز کند و در وضعیت فعلی برای راه‌اندازی و جلوگیری از تعطیلی واحدهای اقتصادی حرکتی انجام شود.

مجید الهی راد نیز  با اشاره به کمک‌های همیشگی اصناف و بازاریان به نیازمندان استان تأکید کرد: بیش از ۱۰۵ هزار نفر در قالب ۵۴ هزار خانوار استان تحت پوشش کمیته امداد بوده و از کمک‌های این نهاد حمایتی در راستای امور مختلفی همچون معیشت، درمان و نیازهای افراد بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه افزایش مددجویان افتخار نیست ادامه داد: باید به زمانی برسیم که تمام افراد جامعه از حداقل‌های لازم برای تأمین زندگی خود برخوردار باشند و نیازی به وجود کمیته امداد در کشور نباشد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی راه‌اندازی مرکز نیکوکاری شهدای اصناف استان را باهدف ساماندهی مستقیم اصناف بر کمک‌های کسبه و بازاریان دانست و افزود: کمک اتحادیه‌های مختلف صنفی در بخش‌های گوناگون ازجمله تأمین جهیزیه، کمک به سیل‌زدگان و نیازمندان ساماندهی شود.

وی در انتها از امکان ارائه تخفیف‌های مالیاتی نیز از طریق کمک به مراکز نیکوکاری خبر داد و گفت: صدقات مردمی از سوی کسبه و بازاریان امکان ساماندهی و مدیریت وجود دارد تا به‌دست نیازمندان برسد.

انتهای پیام/