به گرازش پایگاه خبری ربیع از اصفهان، کارشناس مسئول مسافر اداره کل راه آهن اصفهان گفت: با وجودی که به طور رسمی کاهش نرخ بلیت قطارها اعمال نشده اما شرکت های مالک قطار مسافربری با تخفیف مسیرها، بلیت ها را با قیمت قبلی به فروش می رسانند. عماد ایزدپناه در خصوص افزایش قیمت بلیت قطار و مخالفت سازمان حمایت از مصرف کننده نسبت به این موضوع، بیان کرد: در حال حاضر در سیستم فروش، قیمت بلیت قطار براساس نرخ مصوب است.

سیستم فروش

وی افزود: قیمت ها از سیستم فروش به مسافران اعلام می شود اما شرکت ها برای برخی مسیرها تخفیف اعمال کرده اند با این وجود در شرایط پیک، با نرخ جدید بلیت فروخته می شود. مسئول مسافر اداره کل راه آهن اصفهان با بیان اینکه با وجود مخالفت سازمان حمایت از مصرف کننده هنوز کاهش نرخ بلیت قطار اعمال نشده است، اظهار کرد: با توجه به مصوبه افزایش قیمت ها، بلیت قطار مسیر نورالرضا اصفهان- مشهد ۱۰۶ هزار تومان، قطار غزال اصفهان- تهران ۹۵ هزار تومان، اصفهان- تهران ۳۴ هزار و ۵۰۰ تومان و اصفهان- بندرعباس ۵۷ هزار تومان است.

قیمت بلیت قطارها

وی ادامه داد: با این وجود شرکت های مالک قطارهای مسافربری، بلیت این مسیرها را با تخفیف می فروشند به گونه ای که اکنون نرخ بلیت قطار مسیر نورالرضا اصفهان- مشهد ۹۵ هزار و ۷۵۰ تومان، قطار غزال اصفهان- تهران ۸۷ هزار و ۶۰۰ تومان، اصفهان- تهران ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان و اصفهان- بندرعباس ۵۳ هزار و ۵۰۰ تومان است. به گفته ایزدپناه، با توجه به اینکه تغییری در کیفیت قطارها ایجاد نشده، از نگاه یک مسافر افزایش نرخ بلیت این ناوگان، عادلانه نیست.

تخلفات را گزارش کنید

گفتنی است؛ سخنگوی سازمان حمایت از مصرف کننده با بیان اینکه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از موضع قبلی مبنی بر غیرقانونی بودن افزایش قیمت بلیت قطار تا ۲۰ درصد (به طور متوسط افزایش ۸ درصدی) عقب نشینی نکرده است، اعلام کرد: تمام قیمت‌ها براساس تاکید این سازمان و با همکاری خوب حمل و نقل ریلی و انجمن صنفی مربوطه، به حالت قبل بازگشته و در سیستم فروش تمام شرکت‌های حمل و نقلی اعمال شده است. غلامرضا کاوه افزود: سازمان حمایت قویا افزایش قیمت بلیت قطار را تکذیب می‌کند و مردم اگر با مصداقی در افزایش نرخ بلیت قطار از سوی شرکت‌های حمل و نقل مواجه شدند، حتما تخلف را با واحد نظارت و بازرسی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در میان بگذارند. وی تصریح کرد: شرکت‌های حمل و نقل بنا به تاکید سازمان حمایت در حال عرضه بلیت قطار با نرخ مصوب قبلی هستند و بازرسی نوبه‌ای نیز از دفاتر فروش این شرکت‌ها انجام می‌شود.

تمامی قطارهای اصفهان – مشهد باکیفیت است

گفتنی است مهندس ماسوری مدیرکل راه آهن اصفهان  تمامی قطارهای اصفهان به مشهد را باکیفیت دانسته و با اشاره به ورود قطار گردشگری گفته بود: در سال ۱۳۹۳، چهاررام قطار و امسال نیز هشت رام قطار گردشگری از ترکیه و مجارستان وارد ایران شدند و قرار بود ورود این قطارها تا ۲۰ قطار گردشگری افزایش یابد اما به دلیل بحران های ترکیه این قضیه محقق نشد.  وی با اشاره به راه اندازی قطار پنج ستاره VIP در راه آهن کشورگفت: قطار گردشگری مجارستانی دارای ۵۰سال قدمت است ولی این قطار نو و بی نظیراست که قرار است ۱۰رام آن راه اندازی شود وامیدورایم با سرمایه گذاری بخش خصوصی دورام ازاین قطار درمنطقه اصفهان برای جذب توریست راه اندازی گردد. مدیرکل راه آهن اصفهان به برخی پروژه های این اداره کل اشاره کرد و گفت: احداث خط دوم دو خطه دیزیچه-حسن آباد بطول ۴۲ کیلومتر با اعتبار ۶۶ میلیارد تومان ظرف مدت شش ماه و بازسازی محور ورتون – سیستان بطول ۱۸ کیلومتر با اعتبار۲۷ میلیاردتومان به اتمام رسیده وبازسازی محور اسپیدان- ابیازان دردستورکاراین اداره قرارگرفته است. وی با بیان اینکه ایستگاههای مدآباد وده آباد راه اندازی شده و بازگشایی ایستگاههای فیروزآباد وگزدرمرحله اتمام عملیات سیگنالینگ قراردارد تا به بهره برداری برسد بیان داشت: دوخط از پروژه اسلب تراک خطوط مسافری ایستگاه اصفهان به اتمام رسیده وچهارخط باقیمانده تاشش ماهه آینده به اتمام خواهدرسید وهمچنین با بازسازی تمامی نمازخانه ها ، طبق برنامه نمازخانه ایستگاه بادرود ازپیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی برخورداراست که تاپایان سال به بهره برداری خواهدرسید و با کلنگ زنی نمازخانه جدید درایستگاه سیستان آن هم تا خرداد ماه سال آینده به اتمام می رسد .