عبدالهاشم حسن نیا:

مراقب باشیم توجه بیش از حد به امور جاری مارا از اهداف کلان سازمان دور نکند

در برهه زمانی فعلی و با توجه به تقاضای فزاینده ای که در جامعه نسبت به سطح خدمات راهداری و حمل و نقل جاده ای وجود دارد ،ضرورت اتحاد ،همدلی ،تقسیم صحیح وظایف و مسوولیتهای کلان و جاری سازمانی در بین اقشار مختلف سازمان و ایجاد تناسب در برنامه های جاری و اهداف کلان ضروری است.

مراقب باشیم توجه بیش از حد به امور جاری مارا از اهداف کلان سازمان دور نکند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهر سازی و رییس این سازمان در همایش سراسری مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سراسر کشور که با هدف تشریح فرایند های انتقال وظایف راههای فرعی و روستایی برگزار شد ،با اشاره به این مطلب افزود: باید مجموعه کارها و مسوولیت ها  تقسیم شود که  مسوولیت بر شانه فرد یا افراد معدودی سنگینی نکند همین طور به گونه ای عمل کنیم که همواره پاسخگویی داشته باشیم و اشتغال به انجام امور جاری ،نباید مارا از اهداف کلان سازمانی غافل کند.

وی خاطرنشان کرد: لزوم حضور معاونان راهداری ادارات کل استانها و شهرستانها در گشت های راهداری و بازرسی و بررسی مداوم جاده ها وابنیه فنی و همچنین ماشین آلات راهداری و همین طور انجام بازرسی های مداوم پایانه های بار و مسافر ،نحوه بارگیری ،بررسی وضعیت ناوگان حمل و نقل، از جمله مهمترین وظایف معاونان راهداری و حمل و نقل است که کوتاهی در آنها،  سازمان را از دریافت و اطلاع یابی به موقع مسایل و مشکلات جاری موجود و اتخاذ راهکارهای لازم، دور می کند.
حسن نیا با تاکید بر اینکه انجام امور جاری راهداری در خصوص نگهداری جسم راه،علایم‌ و ابنیه فنی بسبار حایز اهمیت است ،افزود: اجرای این فرآیندها به صورت جاری و مستمر ازسوی ادارات راهداری در سراسر کشور،می تواند مارا در گام برداشتن در جهت مسایل کلان این حوزه یاری کند.
وی خاطر نشان کرد: در استانها باید  تفکر جمعی بر تصمیمات و اجرا حاکم باشد ،لازمه تحقق این امر مشارکت و تعاملات درون سازمانی است.در کنار این امر ،به روز رسانی ظرفیت نرم افزاری و سخت افزاری نیز اهمیت فراوان دارد.
ما با سهم بیش از ۹۰درصد ی که از چرخه حمل و نقل داریم ،باید از نظر سطح خدمات و سرویس قابل ارایه به کاربران جاده ای در سطح کیفی و مطلوبی قرار داشته باشیم.
رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای همچنین به تجارب ارزنده حاصل از سیل اخیر اشاره کرد و افزود: سیل اخیر چالش و امتحان برای تک تک ما بود  بنابراین ،اقدامات پیشگیرانه در زمینه نگهداری راهها ،ابنیه و آماده سازی ماشین آلات ،می تواند ماراکمک کرده و از شدت وقوع بحران بکاهد.
وی گفت:در سیل گذشته راهداران تلاش وافری داشتند و آنچه نمود داشت همگرایی آنان با بخش حمل و نقل بودکه این امر توانست یاریگر باشد و زحمات صادقانه این دو قشر قابل تقدیر است.