با حضور اعضاي هيات عامل سازمان

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان قم برگزار شد

مراسم معارفه مدیرکل جدید راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم با حضور تنی چند از اعضای هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و جمعی از مدیران استانی در قم برگزار شد.

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان قم برگزار شد
به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، فرامرز مداح عضو هیأت عامل و نماینده ریاست سازمان در امور فن آوری اطلاعات و سرمایه گذاری در مراسم تودیع و  معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم با اشاره به موقعیت خاص این استان در زمینه حمل و نقل جاده ای افزود: ارتقای سطح خدمات و افزایش ضریب ایمنی سفرهای جاده ای از اولویت های اصلی این سازمان است که در این راستا در خصوص توسعه دوربین های نظارت تصویری در سطح کشور برنامه ریزی های جامعی انجام شده است به گونه ای که پیش بینی می شود تا سال آینده ۲۰۰۰ دوربین نظارتی، در سطح راه های کشور  نصب و بهره برداری شود.
وی با اشاره به فعالیت بیش از ۲۰۰۰ شرکت حمل و نقل مسافر و فعالیت بیش از ۱۲ هزار دستگاه اتوبوس، ٣٠هزار دستگاه مینی بوس و به همین میزان سواری کرایه در سطح کشور گفت: اقدام دولت جهت اعمال کنترل لازم در خصوص عملکرد ناوگان به تنهایی کافی نیست و بخش مهمی از این نظارت باید توسط بخش خصوصی و مشارکت های مردمی انجام شود.
مداح همچنین اظهار داشت: با هدف ارتقای سطح خدمات و سهولت دسترسی مردم به رویه های این سازمان، استفاده حداکثری از اینترنت و کاهش مواجهه مستقیم مردم و شرکت های حمل و نقل در دستور کار اجرایی سازمان قرار دارد به گونه ای که از این طریق، نظارت و کنترل بر روال ها و فرآیندها به صورت جامع و اطمینان بخش اعمال شود.
در ادامه این مراسم، محمد تیموری معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان نیز با اشاره به وجود  بیش از ٢٢٠ هزار کیلومتر راه در سطح کشور خاطرنشان کرد: نگهداری از این سرمایه گرانقدر ملی به عهده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است. این در حالی است که ٢٠هزار نفر نیروی انسانی راهداری ضمن بهره مندی از ١٢هزار دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین راهداری، وظیفه خطیر نگهداری و تامین ایمنی راه ها را در سراسر کشور عهده دار هستند و همواره در تلاشند با تمام توان در زمینه نگهداری و صیانت از راه ها کوشا باشند.
وی با بیان اهمیت راه های استان قم به عنوان دروازه استان های جنوبی و غربی جهت دسترسی به مرکز کشور اظهار داشت: گرچه تنها ۵۰۰۰ کیلومتر راه همسنگ در استان قم وجود دارد اما راه های این استان دارای رتبه دوم کشوری از نظر حجم ترافیک عبوری می باشند.
لازم به ذکر است، در این مراسم از خدمات ابوالفضل جمالی مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم تقدیر و محمد حسن کلهری طی حکمی از سوی مهندس حسن نیا به عنوان مدیر کل جدید اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان معرفی شد.