استانها » ایلام » تولیدی » خبر پوششی » مسعود هواسی
کد خبر : 525087
پنجشنبه - 24 آبان 1397 - 08:53

مدیرکل زندان های استان ایلام با رئیس دادگستری آبدانان دیدار کرد

عبدالمجید کشوری مدیرکل زندان های استان ایلام با طهماسبی رئیس دادگستری شهرستان آبدانان دیدار کرد.

مدیرکل زندان های استان ایلام با رئیس دادگستری آبدانان دیدار کرد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، عبدالمجید کشوری مدیرکل زندان های استان ایلام با طهماسبی رئیس دادگستری شهرستان آبدانان دیدار کرد.

در این دیدار عزیززاده جانشین دادستان به همراه قضات آبدانان، نوراحمدی رئیس زندان دره شهر، عبدی ذیحساب زندان ها و شکری فرمانده یگان حفاظت زندان های استان حضور داشتند که در خصوص کاهش جمعیت کیفری و مجازات های جایگزین حبس و همچنین اشتغال به کار زندانیان بحث و تبادل نظر شد.

کشوری بیان داشت: یکی از سیاست‌های کلی دستگاه قضایی که در سالهای اخیر بیش از گذشته دنبال می‌شود سیاست کاهش جمعیت کیفری با استفاده از اعمال مجازات‌های جایگزین حبس است.

وی تصریح کرد: علاوه بر نظارت های درون سازمانی که شامل مقامات قضایی و شوراهای داخل زندان و مسئولین زندان ها می گردد، بعضی از نظارت های برون سازمانی نیز مانند نهاد های حمایتی تأثیر بسزایی در کاهش جمعیت کیفری دارند.

طهماسبی نیز در خصوص مجارات جایگزین حبس عنوان نمود: موضوع بسیار مهمی که در رابطه با اعمال مجازات‌های جایگزین حبس باید به آن توجه کرد؛ بحث استفاده از خدمات زندانیان در راستای منافع عمومی است.

وی اظهار کرد: قانونگذار در راستای اجرای درست و کامل این قانون، بحث استفاده از زندانیان را در مراکز و موسسات خاصی با شرایط خاص در نظر گرفته است.

ایشان به سیاست های کاهش جمعیت کیفری اشاره کرد و افزود: سیاست کاهش جمعیت کیفری که پشتوانه قانونی دارد به قضات اجازه می‌دهد که در برخی جرایم و برای برخی مجرمین از مجازات ‌هایی استفاده کنند که هم امکان اصلاح فرد وجود داشته باشد و هم جامعه از آن مجازات منتفع شود.