اخبار نهادها و سازمان‎ها » اصفهان » پیشخوان » تولیدی » زهرا نصیری
کد خبر : 1029076
سه شنبه - 30 خرداد 1402 - 20:39
در گفتگو با ربیع عنوان شد:

مدارس غیر دولتی ومیدان میوه و تره بار زیر ذره بین تعزیرات ؛مدرسه های غیر دولتی حق افزایش قیمت ندارند

قیمت ها در میدان مرکزی میوه و تره بار و در مدارس غیردولتی باید بر اساس نرخ نامه سال گذشته انجام شود تا نرخ نامه های جدید ابلاغ شود .

مدارس غیر دولتی ومیدان میوه و تره بار زیر ذره بین تعزیرات ؛مدرسه های غیر دولتی حق افزایش قیمت ندارند

 زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع،  قیمت ها در میدان مرکزی میوه و تره بار و در مدارس غیردولتی باید بر اساس نرخ نامه سال گذشته انجام شود تا نرخ نامه های جدید ابلاغ شود .مدیر کل تعزیرات حکومتی استان اصفهان در گفتگو با ربیع از نظارت ویژه تعزیرات حکومتی بر میدان مرکزی میوه و تره بار خبر داد و گفت: با توجه به افزایش غیر متعارف نرخ خدمات ارائه شده در باسکول های میدان مرکزی میوه و تره بار که باعث افزایش قیمت میوه برای مصرف کنندگان شده بود، گشت های سیار تعزیرات حکومتی جهت پیگیری  موضوع اعزام شدند.

علی اکبر مختاری افزود: پس از بررسی مشخص گردید مبنای اصول نرخ نامه اعلام شده رعایت نگردیده و بلافاصله نسبت به ابطال مصوبه از طریق مراجع قانونی و اعمال نرخ خدمات به سال قبل اقدام گردید و تا اطلاع ثانوی نرخنامه سال ۱۴۰۱ اعمال خواهد شد.

وی همچنین از رصد نرخنامه های مدارس غیر دولتی در استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه نرخ نامه مدارس غیر دولتی از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام نگردیده، این قبیل مدارس حق هر گونه افزایش قیمت خودسرانه جهت ثبت نام را ندارند و تا اعلام نرخنامه جدید باید طبق نرخنامه سال ۱۴۰۱ عمل نمایند.

 مختاری افزود: والدین دانش آموزان باید در صورت مشاهده هر گونه افزایش نرخ ثبت نام از سوی مدارس غیر دولتی مراتب را به شماره ۱۲۴ سازمان صنعت،معدن و تجارت اطلاع ،تا فورا نسبت به بررسی و برخورد قانونی اقدام گردد.

وی همچنین از دیگر برنامه های انجام شده توسط این دستگاه  را برگزاری کارگروه اقدام مشترک با موضوع نظارت بر اجاره بها در استان اصفهان دانست و به این موضوع اشاره کرد : باید ایرادات سامانه اسکان و املاک برطرف و سقف تمدید اجاره بها به اتحادیه املاک ابلاغ شود تا تیم هایی جهت شناسایی مبالغ اجاره بها در مناطق مختلف شهر اصفهان تشکیل گردد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان اصفهان با اشاره به اینکه متاسفانه علیرغم اقداماتی که توسط دستگاه های مسئول برای جلوگیری از قاچاق سوخت در استان انجام شده است اما همچنان توسط عده ای قاچاق سوخت انجام میوشد افزود: در خرداد ماه امسال توسط پلیس یک کامیون بالغ بر ۸۰۰۰ لیتر سوخت نفت گاز قاچاق کشف و ضبط گردید که پرونده  این قاچاقچی به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان نطنز ارسال و متهم به پرداخت ۴ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال جزای نقدی و ضبط سوخت کشف شده در حق دولت محکوم شد.

زهرا نصیری