اخبار نهادها و سازمان‎ها » اصفهان » پیشخوان » تولیدی » زهرا نصیری » شهرداری اصفهان
کد خبر : 1037797
چهارشنبه - 9 اسفند 1402 - 16:59
در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های منطقه ۹ اصفهان عنوان شد:

محله‌محوری به‌عنوان یک اولویت در شهر اصفهان تداوم دارد/بهره برداری ازطرح خدماتی تجاری کنار منارجنبان با تاییدیه وزارت میراث فرهنگی شهریورماه/احداث هفت پاتوق شهروندی در محلات منطقه ۹ شهرداری اصفهان

بیست‌ونهمین ویژه‌برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی، ترافیکی و خدماتی در منطقه ۹ شهرداری اصفهان با اعتبار ۳۱۳ میلیارد تومان ۸اسفندماه با حضور مدیران شهری اصفهان در فرهنگسرای موعود، واقع در خیابان آتشگاه برگزار شد. برگزار شد.

محله‌محوری به‌عنوان یک اولویت در شهر اصفهان تداوم دارد/بهره برداری ازطرح خدماتی تجاری کنار منارجنبان با تاییدیه وزارت میراث فرهنگی شهریورماه/احداث هفت پاتوق شهروندی در محلات منطقه ۹ شهرداری اصفهان

 زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، در مجموع ۲۷ پروژه شامل ۱۴ افتتاح و ۱۳ پروژه آماده کلنگ‌زنی در منطقه ۹ شهرداری وجود دارد که در ویژه‌برنامه به احترام مردم اصفهان ارائه خواهد شد.

افتتاح کتابخانه و باشگاه تخصصی بازی و ورزش مخصوص کودکان، احداث فاز نهایی خیابان بهشت با هزینه ۶۸ میلیارد تومان، احداث خیابان شهید عشوریون با اعتبار ۱۴.۷ میلیارد تومان، احداث مخزن بوستان مهر با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان و احداث مسیر اتوبوس تندروی خیابان آتشگاه حدفاصل خیابان‌های شهید حجازی و جهاد با هزینه چهار میلیارد تومان از جمله این موارد است.

بازسازی و اصلاح کاربری و اختصاص باشگاه ورزشی بزرگسال و نوجوان، باشگاه ورزشی تخصصی کودک، کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان فرهنگسرای موعود در مجموع با اعتبار سه میلیارد تومانی، بازگشایی و ساماندهی ورودی کوچه ۴۴ لادان با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومانی، ساماندهی مادی و مرکز محله مسجد مطهری با هزینه ۲.۲ میلیارد تومانی و اجرای عملیات زیرسازی، آسفالت و لکه‌گیری معابر و محلات سطح منطقه با اعتبار ۱۱ میلیارد تومانی از جمله دیگر پروژه‌های آماده افتتاح منطقه ۹ است.

ساماندهی مادی‌ها، سقاخانه‌ها و انهار سطح منطقه با اعتبار ۱.۲ میلیارد تومانی، مجموعه پروژه‌های زیباسازی با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومانی، طرح بازگشایی گلوگاه‌های منطقه به مساحت ۴۷۵ متر مربع با هزینه بیش از ۱۱ میلیارد تومان و توسعه و ترمیم شبکه آبیاری قطره‌ای و بابلر با مساحت ۵۸ هزار و ۳۷۵ متر مربع با اعتبار بیش از ۱۱ میلیارد تومان، سایر پروژه‌های آماده افتتاح این منطقه است.

احداث ایستگاه‌های اتوبوس تندروی خیابان آتشگاه، احداث ایستگاه آتش‌نشانی خیابان شهید نبوی‌منش، توسعه بوستان مهر، احداث زمین ورزشی ساحلی محله آزادان، پروژه‌های ساماندهی گلزار شهدای جروکان، اطراف مسجد و مادی نصرآباد، آرامستان محلی آزادان و خیابان میرزاطاهر شرقی، پیاده‌روسازی خیابان شهید اشرفی اصفهانی، ساماندهی بوستان بهاران، اجرای آسفالت معابر محلات هدف طرح بازآفرینی شهری، اعتبار ۵۳ میلیارد تومانی احداث پل صاحب روضات و احداث خط کلکتور آب فضای سبز شمالی جنوبی حدفاصل پارک قلمستان تا خیابان آتشگاه، از جمله پروژه‌های آماده کلنگ‌زنی این منطقه است.

****محله‌محوری به‌عنوان یک اولویت در شهر تداوم دارد

در آئین بهره برداری از طرح های منطقه ۹شهردار اصفهان گفت: این‌ کلان‌شهر از هر نظر آماده استقبال از میهمانان نوروزی است و ضمن پیش‌بینی‌های لازم و کافی در بخش اسکان مسافران، اقداماتی همچون گل‌آرایی و زیباسازی در سطح شهر در حال انجام است.

علی قاسم‌زاده با اشاره به اینکه یکی از این پروژه‌های افتتاحی در منطقه فرهنگسرای موعود است که بازسازی و به‌روزرسانی شد و به‌صورت تخصصی روی حوزه کودک (کتابخانه و ورزشگاه) متمرکز شده است تاکید کرد: این رویکرد که محیط‌هایی را به‌طور تخصصی و با آخرین استانداردهای علمی در شهر ایجاد کنیم، می‌تواند در شکل‌گیری درست شخصیت فرزندانمان از دوران کودکی مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۳ نیز همچون دو سال گذشته بودجه شاخص منطقه و محله‌محور پیش‌بینی شده است، افزود: این بودجه با ضریب افزایشی که دارد، همچنان رویکرد محله‌محوری مدیریت شهر را به‌عنوان یک اولویت تداوم خواهد بخشید.

*** یک‌سوم درآمدهای نصف‌جهان برای مترو است

همچنین رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بیش از یک‌سوم درآمد شهر زیرِ زمین و برای احداث مترو سرمایه‌گذاری می‌شود، زیرا بزرگ‌ترین نیاز شهر حمل‌ونقل عمومی پاک است.

رسول میرباقری افزود:اصفهان یکی از منظم‌ترین شهرسازی‌های ایران را از نظر ارتفاعات و نظم در ساخت‌وساز دارد.

وی تصریح کرد: اصفهان ۱۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان کشور را دارد و از نظر فعالیت دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، تعداد پل‌های تاریخی، فضای سبز و اماکن تفریحی کم‌نظیر است.

وی ادامه داد: میزان بتن‌ریزی، خاک‌برداری و ساخت‌وساز که زیرِ زمین شهر برای پروژه مترو انجام می‌شود، معادل صدها پروژه روی زمین است.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه درصد بودجه‌های عمرانی شهر اصفهان در دوره ششم مدیریت شهر بالاتر از ادوار گذشته بوده است، گفت: البته از اجرای اقدامات و برنامه‌های فرهنگی نیز غافل نبوده‌ایم و در راستای اعتلای فعالیت‌های فرهنگی شهر اقدامات خوبی انجام شده است.

میرباقری گفت: امیدوارم در منطقه ۹ که باایمان‌ترین مردم را دارد و دارالمومنین محسوب می‌شود، بتوانیم حق مردم را بیشتر از گذشته ادا کنیم و خادمان خوبی برای آن‌ها باشیم.

****تحقق ۷۰ درصدی بودجه ۱۴۰۲ در شهرداری منطقه ۹

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان نیز با بیان اینکه یکی از مطالبات اهالی این منطقه موضوع اتوبوسرانی در خیابان آتشگاه بود که احداث مسیر بی‌آرتی در دستور کار قرار گرفت، گفت: زیرسازی مسیر این خط ویژه به‌طول ۹ کیلومتر انجام شد و هم‌اکنون ایستگاه‌ها در حال احداث است.

سیدسلمان قاضی‌عسگر گفت: امروز دومین افتتاحیه طی دو سال گذشته در منطقه ۹ برگزار می‌شود، این روند بر اساس تأکیدات شهردار و اعضای شورا مبنی بر توزیع عادلانه خدمات در مناطقی مانند ۹ و غرب شهر انجام شده است.

وی افزود: اتصال خیابان بهشت به خیابان آتشگاه یکی از پروژه‌هایی است که امروز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، همچنین اتصال خیابان شهید عشوریون نیز به خیابان آتشگاه مشکل داشت که با همکاری شهروندان انجام شد.

قاضی‌عسگر با تاکید بر اینکه بازگشایی گلوگاه‌ها از اولویت‌های منطقه است، در دو سال گذشته و سال آینده بودجه ویژه برای این موضوع در نظر گرفته شده است گفت: پروژه‌های افتتاح شده در مناطق هدف و در محلات لادان، جروکان و سودان انجام شده است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان از استاندارد سازی و بازسازی فرهنگسرای موعود ویژه کودکان و سالمندان خبر داد افزود: مخاطبان این فرهنگسرا پس از اجرای این طرح دو برابر شده‌اند، البته تمام فرهنگسراها و مراکز فرهنگی و ورزشی منطقه ۹ بازسازی شده است، زیرا این مجموعه‌ها سرمایه شهر محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: با کمک گروه‌های جهادی محلات اقدامات خوبی انجام شده است از جمله در محله جروکان در کنار مسجد سالنی بود که با هزینه کمتر از یک میلیارد تومان و با کمک مردم، برای اولین بار سالن ورزشی استاندارد تقدیم محله و مردم شد، این در حالی است که گروه‌های جهادی دیگر محلات هم برای این چنین اقداماتی اعلام آمادگی کردند.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان از بهره‌برداری سیستم ذخیره و پمپاژ آب هزار متر مکعبی خبر داد گفت: در گذشته ۲۷ چاه در منطقه داشتیم که الان کمتر از ۱۰ چاه فعال است.

قاضی‌عسگر با اشاره به اینکه بیشترین پروژه آسفالت در محلات منطقه ۹ انجام شده است، افزود: آزادسازی خیابان شهید عشوریون با رضایت مردم منطقه انجام شده است.

وی با بیان اینکه بودجه منطقه در سال جاری ۳۵۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۷۰ درصد آن تحقق یافته است، گفت: بودجه سال آینده منطقه ۴۴۰ میلیارد پیش‌بینی شده است که رشد ۴۰ درصدی دارد.

وی از احداث هفت پاتوق شهروندی در محلات منطقه ۹ خبر داد و تصریح کرد: پروژه خدماتی تجاری در مجاورت منارجنبان دارای تاییدیه وزارت میراث فرهنگی است، هیچ سود اقتصادی برای اجرای آن مدنظر نبوده و با مشارکت بخش خصوصی در حال احداث است که شهریور ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

***افزایش سرمایه اجتماعی با ارائه خدمات و اجرای پروژه‌های مختلف در شهر

امام جمعه غرب اصفهان نیردراین آئین گفت: ارائه خدمات و اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی و فرهنگی منجر به افزایش سرمایه اجتماعی و در نهایت افزایش حضور مردم در عرصه‌هایی همچون انتخابات می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: شیرینی و حلاوت این خدمات و اقدامات می‌تواند در مشارکت مردم به عنوان سرمایه اجتماعی در صحنه‌هایی مانند انتخابات مؤثر باشد.

وی ادامه داد: اگر چه گفته می‌شود منطقه ۹ اکسیژن شهر اصفهان است، اما این منطقه غریب واقع شده و از بعضی خدمات محروم مانده است، این در حالی است که بعضی از مردم منطقه از املاک و امکانات خود نمی‌توانند استفاده کنند، در این راستا به‌طور قطع منطقه نیازمند ارائه خدمات بیشتر است.

امام جمعه غرب اصفهان با بیان اینکه منطقه ۹ از نظر فضای سبز شرایط مطلوبی دارد، اما به دلیل نزدیکی با پالایشگاه و نیروگاه هوای آلوده داریم، اظهار امیدواری کرد: اجرای طرح مترو در منطقه و طرح کنارگذر غرب که در دستور کار قرار دارد، تسریع شود، تا مردم آسایش بیشتری پیدا کنند.

زهرا نصیری