استانها » اصفهان » فرزانه افسرطه
کد خبر : 579304
پنجشنبه - 29 آذر 1397 - 10:19
معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر استان اصفهان:

لزوم فراگیری کمک‌های اولیه سپری در مقابل تهدید ۳۳ بلا در ایران

در نشست خبری معاونت آموزش، پژوهش و فناوری و معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان بمناسبت هفته پژوهش و فناوری که در مرکز بین المللی آموزش‌های تخصصی امداد و نجات برگزار شد، جایگاه برتر مرکز آموزش هلال احمر اصفهان با ۵ فضای آموزشی ۵۰ نفره، سالن ورزشی ۷۰۰ نفره، استخر، سازه‌های طبیعی کوهستان، اسکان اضطراری و دیگر سازه‌ها در سطح ملی، بین المللی و منطقه‌ای اعلام شد.

لزوم فراگیری کمک‌های اولیه سپری در مقابل تهدید ۳۳ بلا در ایران

به گزارش پایگاه خبری ربیع، در نشست خبری معاونت آموزش، پژوهش و فناوری و معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان بمناسبت هفته پژوهش و فناوری که در مرکز بین المللی آموزش‌های تخصصی امداد و نجات برگزار شد، جایگاه برتر مرکز آموزش هلال احمر اصفهان با ۵ فضای آموزشی ۵۰ نفره، سالن ورزشی ۷۰۰ نفره، استخر، سازه‌های طبیعی کوهستان، اسکان اضطراری و دیگر سازه‌ها در سطح ملی، بین المللی و منطقه‌ای اعلام شد.

امیرجلالیان، معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به توانایی عملیاتی این مرکز بلحاظ سوق الجیشی در سطح کشور، از برگزاری دوره‌های بین المللی و اجرای طرح مطالعاتی مراکز آموزش تخصصی در این مرکز خبر داد و افزود: در سطح بین المللی برنامه‌ها و الگوهای آموزشی کشورهای مختلف را بررسی می‌کنیم تا به استانداردهای روز دست یابیم.

وی گفت: از ۴۳ بلا، وقوع ۳۳ بلا در کشور ما ثبت شده که آموزش واکنش مناسب در بلایا و کمک‌های اولیه دراین راستا تحقق یافته و گام‌های مثبتی در زمینه امداد و نجات برداشته‌ایم. جلالیان در اشاره به پتانسیل‌ها و سازه‌های مختلف در مرکز، اظهار کرد: سازه‌های برف و بخ در کوه‌های پادنای سمیرم و ارتفاعات بالای ۴۰۰۰ متر و نجات در آبهای خروشان در منطقه چادگان را تدارک دیده‌ایم. جلالیان از برگزاری دوره آموزشی اپراتورهای مراکز کنترل و هماهنگی عملیات، لوجستیک و پشتیبانی، جستجو و نجات با ۸۳ مربی سگ وهمکاری مربیان بین المللی، دوره حمایت روانی، بهداشت مادروکودک و آموزش همگانی خبر داد و در پاسخ به خبرنگار ما راجع به تعامل با آتش نشانی بلحاظ فعالیت‌های مشترک گفت: توافقاتی با آتش نشانی، نیروی انتظامی، ارتش، سپاه، بسیج و نهادهای دیگر برای استفاده از تجهیزات آموزشی داشته‌ایم. همچنین، بیش از ۳ هزار نفر از کارمندان در این مرکز آموزش دیده‌اند. برگزاری ۶۶ دوره مقدماتی امدادونجات، ۲۸ دوره تخصصی، ۱۹ دوره ضمن خدمت، ارزیابی گروه‌های هدف و ارتقای آمادگی استان از ۳/۸ به ۳۲/۱۴ و تدوین ابعاد بحران در اپیدمی بیماری‌های خطرناک با همکاری دانشگاه علوم پزشکی از جمله مواردی بود که معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر به آنها پرداخت.

علی محمد هاشمی، معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به اهمیت کار داوطلبان و اقدامات انجام شده در این حوزه، از تأسیس خانه داوطلبان رسانه‌ای خبر داد. وی شعار روزجهانی داوطلب را “داوطلبان، جامعه‌ای تاب آور می‌سازند” اعلام کرد و کار داوطلبانه را از ابعاد ارزش اقتصادی، توسعه اجتماعی و توسعه شخصی ارزشمند خواند و افزود: ارزش اقتصادی خدمات داوطلبانه در استان در ۶ ماهه اول امسال به ۶ میلیارد تومان می‌رسد که حاکی از اهمیت کار داوطلبانه در توسعه کشور است.

در ادامه، بازدید از مرکز تندرستی کودک، نشستی با رئیس دانشگاه علمی کاربردی هلال احمر و آموزش اقدامات حیاتی پایه برای خبرنگاران به عمل آمد.