استانها » البرز
کد خبر : 870257
جمعه - 10 آبان 1398 - 18:28

لزوم بروزرسانی تعرفه جرائم تخلفات ساختمانی در فردیس

معاون شهرسازی و معماری شهرداری فردیس نقش جرائم تخلفات ساختمانی را بازدارنده اعلام کرد و گفت: لازم است نسبت به بروزرسانی تعرفه جرایم تخلفات ساختمانی اقدام کنیم.

لزوم بروزرسانی تعرفه جرائم تخلفات ساختمانی در فردیس

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از فردیس، حمید شهسواری، معاون شهرسازی و معماری شهرداری فردیس با اشاره به برگزاری کارگروهی برای بررسی لایحه شهرداری در خصوص تعرفه های پیشنهادی تبصره ۱۱ قانون شهرداری ها، گفت: این لایحه در خصوص میزان تعرفه جرائم تخلفات ساختمانی است که در بررسی آن به سوالات اعضای شورای اسلامی شهر فردیس پاسخ داده شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری فردیس افزود: برابر ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها، ‌شهرداری مجاز است با توجه به اوضاع قیمت مسکن و املاک و عوارضی که هر ساله برای پروانه های ساختمانی وضع می شود و با هدف بازدارندگی و جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز تعرفه های پیشنهادی خود را برابر تبصره ۱۱ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها به شورای اسلامی شهر ارسال و شورای شهر نیز در صورت صلاحدید تصویب کند و پس از سیر مراحل قانونی و ابلاغ به شهرداری، نسبت به اجرای آن اقدام شود.

وی با بیان اینکه تخلفات ساختمانی در کمیسیون های ماده صد رسیدگی می شوند و لازم است نسبت به بروز رسانی تعرفه جرائم تخلفات ساختمانی اقدام کنیم، اضافه کرد: هدف قانون گذار از تعریف ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها جلوگیری از تخلفات و بازدارندگی است و باید تعرفه هایی معین شود که نقش بازدارندگی را ایفا کند و این نقش کمیسیون ماده ۱۰۰ باید حفظ شود. تعرفه جریمه تخلفات در کاربری های مختلف از جمله مسکونی، تجاری، اضافه بناها و غیره مشخص شده است.

شهسواری با اشاره به اینکه لایحه تعرفه جرائم ساخت و سازهای غیرمجاز ابتدای تیرماه سال جاری به شورای اسلامی شهر فردیس ارسال شده است، خاطرنشان کرد: با تشکیل کارگروه تخصصی و برگزاری این جلسات، امید داریم لایحه مورد توجه قرار گرفته و در صحن علنی شورای اسلامی شهر مطرح شود.

انتهای پیام/س