استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 755968
سه شنبه - 11 تیر 1398 - 21:33

قیمت واقعی انرژی به مردم اطلاع‌رسانی شود

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تذکر نسبت به اسراف و زیاده‌روی در مصرف انرژی گفت: باید قیمت واقعی مصرف انرژی به مردم اطلاع‌رسانی شود تا مشترکین مطلع شوند چقدر از یارانه دولتی استفاده می‌کنند.

قیمت واقعی انرژی به مردم اطلاع‌رسانی شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی ظهر امروز در سمینار مصرف انرژی و الگوی مصرف خراسان شمالی اظهار کرد: اسراف فقط مختص در امر خوردن و آشامیدن نیست بلکه هر عملی از حد متعادل خود عبور کند مصداق اسراف کردن است و خداوند در قرآن کریم فرد اسراف‌کننده را برادر شیطان دانسته است.

وی با تأکید بر اینکه  اسراف کردن در همه امور گناه است در ادامه افزود: مگر چقدر منابع موجود داریم که دست به اسراف زده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی یکی از دلایل اسراف کردن را عدم آگاهی از قیمت‌های واقعی دانست و افزود: یکی از علل اسراف کردن در کشور این است که مردم از قیمت واقعی انرژی بی‌خبر هستند و باید قیمت واقعی مصرف انرژی به مردم اطلاع‌رسانی شود تا مشترکین مطلع شوند چقدر از یارانه دولتی استفاده می‌کنند.

وی در ادامه افزود: انرژی برای مصرف نسل آینده باید وجود داشته باشد و بایستی مصرف انرژی به‌صورت عادلانه انجام گیرد تا نسل آینده هم از انرژی بهره‌مند شوند.

امام‌جمعه بجنورد در انتها با اشاره به اینکه باید شاکر خداوند متعال باشیم بیان کرد: شکرگزاری از خداوند باری‌تعالی سه مرحله دارد که مرحله اول شکرگزاری به‌صورت قلبی و معرفتی است و مرحله دوم شکرگزاری، شکر کردن زبانی بوده و مرحله سوم شکر گذاری شکر کردن به‌صورت عملی است.

انتهای پیام/