اخبار نهادها و سازمان‎ها » استانها » اصفهان » شهرداری اصفهان
کد خبر : 591846
یکشنبه - 9 دی 1397 - 10:56
معاون حمل و نقل شهرداری اصفهان:

قیمت هر اتوبوس ۲.۵ برابر شده است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان این که قیمت هر دستگاه اتوبوس درون‌شهری ۲.۵ برابر شده است، گفت: قیمت هر دستگاه اتوبوس درون‌شهری از ۵۰۰ میلیون تومان به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است.

قیمت هر اتوبوس ۲.۵ برابر شده است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، علیرضا صلواتی صبح امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی در شهر اصفهان اظهار کرد: توسعه سامانه اتوبوسرانی تندرو در شهر اصفهان نیازمند منابع بیشتری است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان این که قیمت هر دستگاه اتوبوس درون‌شهری ۲.۵ برابر شده است، افزود: قیمت هر دستگاه اتوبوس درون‌شهری از ۵۰۰ میلیون تومان به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است.

وی با بیان این که شهرداری اصفهان برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و احداث ۳ تا ۴ خط اتوبوس تندرو نیاز به منابع مالی بیشتری است، گفت: علی‌رغم این که استقبال مردم از کلیه ناوگان اتوبوسرانی کشوری کاهش یافته، استقبال مردم اصفهان از اتوبوس‌های تندرو افزایش یافته و با افزایش آمار مسافران این ناوگان مواجه هستیم.

صلواتی با اشاره به افزایش مسافران اتوبوس‌های خط تندروی شرق اصفهان خاطرنشان کرد: این آمار از سال گذشته که ۱۱ هزار مسافر بوده به ۳۵ هزار مسافر در سال ۹۷ رسیده است؛ خط یک، دو و ۳ خطوط تندروی شهر اصفهان با ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش مسافر مواجه بوده است.

وی با بیان این که امیدواریم تا قبل از سال ۱۴۰۰ ، خطوط تندروی اصفهان تکمیل شود، اذعان داشت: ارزش اسقاط اتوبوس‌های درون‌شهری در ۵ سال آینده، از قیمت اتوبوس‌های کنونی بیشتر می‌شود.