ورزشی
کد خبر : 1045935
یکشنبه - 15 مهر 1403 - 15:22

قطر با تمامی تجهیزات مقابل ایران

روزنامه قطری الرایه از آمادگی کامل تیم ملی این کشور برای دو بازی از مرحله مقدماتی جام جهانی برابر قرقیزستان و ایران خبر داد.

قطر با تمامی تجهیزات مقابل ایران

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از “ورزش سه”، روزنامه الرایه در گزارشی به لیست تیم ملی قطر برای دو دیدار برابر ایران و قرقیزستان پرداخته و نوشته است: فهرستی که توسط مارکز لوپز، سرمربی اسپانیایی تیم ملی فوتبال قطر، برای حضور در دو بازی سوم و چهارم گروه اول از مرحله سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ اعلام شد، شامل تغییرات زیادی است که به منظور تقویت تلاش‌ها برای کسب نتایج مثبت و نمایش قوی‌تر در این مسابقات صورت گرفته است.

تیم ملی قطر اکنون در مرحله‌ای حیاتی و حساس قرار دارد و در تاریخ ۱۰ اکتبر در ورزشگاه الثمامه به مصاف تیم قرقیزستان خواهد رفت و سپس در تاریخ ۱۵ اکتبر به تهران سفر می‌کند تا در مقابل تیم ملی ایران بازی کند. قهرمان دو دوره اخیر جام ملت‌های آسیا، در اولین بازی این مرحله با نتیجه ۱-۳ برابر تیم ملی امارات در دوحه شکست خورد و در دومین بازی نیز تنها به تساوی ۲-۲ برابر تیم ملی کره‌شمالی در لائوس بسنده کرد.

شرایط دشواری که تیم ملی قطر در این دو بازی با آن روبرو است، باعث شد تا مارکز لوپز رویکرد متفاوتی به‌ویژه در بخش دفاعی تیم داشته باشد. قطر در دو بازی ابتدایی خود پنج گل دریافت کرده که شرایطی نادر برای این تیم به شمار می‌رود. در طول هفت بازی که قطر در مسیر قهرمانی خود در آخرین دوره جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ که در دوحه برگزار شد، تنها همین تعداد گل را دریافت کرده بود. همچنین، اوج استحکام دفاعی قطر در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ در امارات به نمایش گذاشته شد که تنها یک گل در هفت بازی دریافت کرد و در نهایت قهرمان آن مسابقات شد.