سیاست خارجی » سیاسی
کد خبر : 832853
جمعه - 29 شهریور 1398 - 17:03

قزاقستان عضو اتحادیه گردشگری آسیا و اقیانوس آرام شد

قزاقستان با هدف افزایش سهم حوزه گردشگری در تولید ناخالص داخلی این کشور سند عضویت در اتحادیه گردشگری کشورهای آسیا و اقیانوس آرام را امضا کرد.

قزاقستان عضو اتحادیه گردشگری آسیا و اقیانوس آرام شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، به میزبانی قزاقستان در شهر «نورسلطان» برای نخستین بار در قلمرو کشورهای همسود نخستین نمایشگاه بین المللی گردشگری منطقه آسیا و اقیانوس آرام «PATA Travel Mart 2019» برگزار شد.

در جریان این نمایشگاه میان قزاقستان و اتحادیه گردشگری کشورهای آسیا و اقیانوس آرام سند کلیدی عضویت «نورسلطان» در این اتحادیه به امضا رسید.

«کایرات سادواکاس اف» معاون شرکت «قزاق توریسم» در این رابطه گفت: روند تقویت همکاری میان قزاقستان و اتحادیه گردشگری کشورهای آسیا و اقیانوس آرام شش سال زمان برد.

وی افزود: هدف ما افزایش سهم حوزه گردشگری در تولید ناخالص داخلی قزاقستان از ۲ درصد کنونی تا ۸ درصد می باشد.

«کریس بوتریل» رئیس اتحادیه گردشگری کشورهای آسیا و اقیانوس آرام در نوبه خود این نمایشگاه بستر مناسبی برای ترویج تجارت عنوان کرد و گفت: امیدواریم که در چارچوب این نمایشگاه بیش از ۱۰ هزار نشست تجاری با افراد مختلف از سراسر جهان صورت خواهد گرفت.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه نمایندگان وزارت فرهنگ، شهردار «نورسلطان»، رئیس اتحادیه گردشگری کشورهای آسیا و اقیانوس آرام و رئیس شرکت «ایر آستانه» شرکت کردند.

در این نمایشگاه ۱۲۰۰ هیات از ۶۹ کشور جهان و ۱۲۷ نماینده صنعت گردشگری قزاقستان شرکت دارند.

انتهای پیام/ح