استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 635964
پنجشنبه - 18 بهمن 1397 - 15:18
سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم:

قرارداد ۸ میلیاردی برای خط‌کشی تمام خیابان‌های قم

سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: با مساعدت آقای شهردار، بودجه مناسبی برای خط‌کشی مناسب خیابان‌های قم اختصاص یافت.

قرارداد ۸ میلیاردی برای خط‌کشی تمام خیابان‌های قم

به گزارش پایگاه خبری ربیع،علی نیک در بازدید از غرفه شهرداری قم در نمایشگاه «شکوه چهل ساله» که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار کرد: یکی از رسالت‌های اصلی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم، تسهیل در عبور و مرور حمل و نقل درون شهری، تردد وسایل نقلیه، ایمنی عابرین پیاده و … است.

وی با بیان اینکه خط‌کشی خیابان‌ها را برای ایمنی گذرگاه‌های عابر پیاده و تردد منظم وسایل نقلیه در دستور کار قرار دادیم، اذعان کرد: با لطف و مساعدت شهردار قم، بودجه مناسبی برای خط‌کشی خیابان‌های شهر اختصاص یافت و ما نیز طی عقد قرارداد ۸ میلیارد تومانی با پیمانکار، در حال انجام امور هستیم.

سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: خط‌کشی خیابان‌های شهر قم از حدود سه هفته قبل آغاز شده ولی به دلیل برودت هوا، کارها کمی کند پیش می‌رود، اما به محض اینکه شرایط جوی اجازه دهد، با شدت بیشتری کارها را در ساعات شب پیش می‌بریم.

نیک یادآور شد: خاصیت رنگ در دمای زیر ۷ درجه سانتی گراد کاهش پیدا می‌کند و ماندگاری آن روی زمین کم می‌شود؛ بنابر این باید صبر کنیم تا دما به حدی برسد که بتوانیم شب‌ها با قدرت بیشتری امور را پیگیری کرده و اکیپ‌ها را در سطح شهر پخش کنیم.

وی با بیان اینکه تمام خط کشی‌های سطح معابر شهری بر حسب الگو و طرح‌های مصوب شده در معاونت حمل و نقل شهرداری قم است، عنوان کرد: در نظر گرفتن الگوی صحیح در خط‌کشی خیابان‌ها، کمک می‌کند تا رانندگان در تمام نقاط شهر یک نوع خط‌کشی مشترک شاهد باشند و برای آنها الگویی خواهد شد تا قوانین راهنمایی و رانندگی را بهتر رعایت کنند.