فرهنگ و هنر » قرآن و فعالیتهای قرآنی
کد خبر : 281078
شنبه - 8 اردیبهشت 1397 - 11:40
حافظ کل قرآن از کشور گرجستان:

قرآن محور وحدت مسلمانان است/ برگزاری مسابقات قرآن ایران در بهترین سطح

نماینده گرجستان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: قرآن کریم محور وحدت مسلمانان است و ان شا الله به برکت قرآن یکی شدن مسلمانان را در سراسر جهان تجربه کنیم.

قرآن محور وحدت مسلمانان است/ برگزاری مسابقات قرآن ایران در بهترین سطح

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، «روسلان الچیو» نماینده کشور گرجستان در رشته حفظ کل قرآن سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به اولین حضورش در کشورمان گفت: هنگامی که از من برای حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران دعوت شد بسیار خوشحال شدم و امیدوارم در دوره‌های آینده هم بتوانم در این رقابت‌ها حضور پیدا کنم.

وی درخصوص گرایشش به حفظ قرآن کریم گفت: من برای حفظ قرآن به کشور آذربایجان رفتم و در مدت یک سال و هفت ماه موفق به حفظ کل قرآن کریم شدم. پس از آن به کشورم بازگشتم با مرور محفوظات سعی بر تثبیت و تقویت آنها داشتم.

این حافظ کل قرآن ادامه داد: در کنار حفظ قرآن به آموختن دروس حوزوی هم مشغول هستم و هم‌اکنون باتوجه به حفظ قرآن و تحصیل علوم دینی در برخی مساجد گرجستان به تبلیغ می‌پردازم. همچنین چند جلسه قرآن هم دارم و به بچه‌ها قرآن درس می‌دهم.

الچیو درباره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در بهترین سطح برگزار می‌شود و می‌توان گفت که این رقابت‌ها یکی از بهترین مسابقات قرآن در سطح جهان است.

وی قرآن کریم را محور وحدت مسلمانان دانست و گفت: همه ما مسلمانان پیرو یک کتاب واحد هستیم و امروز عده‌ای از نقاط مختلف جهان و با محوریت قرآن در ایران گرد هم جمع شده‌اند و ان شا الله به برکت این اجتماع یکی بودن و وحدت را در سراسر جهان شاهد باشیم.

این حافظ کل قرآن وحدت را راه پیروزی مسلمانان بیان کرد و گفت: باید همه ما در راه پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) وحدت داشته باشیم و یک‌مشت و یک‌صدا شویم تا اسلام پیروز شود.

انتهای پیام/